...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
BennyL skrev:För att kombinera gubbstrutts, Micce och Joels senaste postningar så såg jag ett stjärnskott i går morse som stod med telefonen i ena handen och läste något samtidigt som han sopade av snö från bilen med den andra... :shock:
Klart imponerande att klara bägge. :mrgreen:
Det kallas för simultankapacitet. :D
av rid54
SvenB skrev:
BennyL skrev:För att kombinera gubbstrutts, Micce och Joels senaste postningar så såg jag ett stjärnskott i går morse som stod med telefonen i ena handen och läste något samtidigt som han sopade av snö från bilen med den andra... :shock:
Klart imponerande att klara bägge. :mrgreen:
Det kallas för simultankapacitet. :D
Jo, just det... = man gör många saker samtidigt och ingen av dem blir rätt.. :D
av hamre
Jag förstår inte idioter som bromsar framför en buss för att markera något.

Körde i sthlm igår och skulle svänga av mot E18 vid kista. Låg i filen längst till höger och i filen bredvid låg en bil kanske 1 meter framför min buss. För ett som inte vet så är det heldraget precis när avfarten börjar då det är 2 filer som går åt det hållet. Där skulle bilen tydligen byta fil mitt framför mig.

Jag var tvungen att bromsa lite hårt och tutade till åt bilen. Det svar jag fick var givetvis en hård broms och ett finger. Hur fan tänker ni som gör det? Hinner inte jag reagera på det så är det inte jag som blir skadad.

Det är inte heller jag som åker på vårdslöshet i trafik utan det är nu som gör det.

Så tänk efter ni som gör detta.
Användarvisningsbild
av erikn
Sätt en kamera i bussen sedan gör du så här så får vi lite svenska filmer med motsvarande innehåll.

[youtube]JJALDN-3qG0[/youtube]
Användarvisningsbild
av joel80
Ja! En svensk "punisher" är vad vi behöver för att få folk att tänka till lite! Du kan krocka lite lagom hårt bara.. Så det inte blir mer än plåtskador. :)
av hamre
Ja snart behövs nog det. Börjar bli som i Ryssland här tyvärr.

Men jag är för rädd om bussen. Även fast det bara blir mindre skador så måste dom ju lagas och då står bussen stilla.

Skulle jag jobba för ett företag som har många reserv bussar så kanske. ;).
hebbe skrev:
BennyL skrev:Det är bara böter på det om hon mot alla rimliga sannolikheter skulle träffa en polis med det specifika uppdraget att bötfälla just cyklister utan "lagstadgad utrustning"

...men vad är oddsen för det? :evil:
I göteborg finns det 2 cykelpoliser och dom är riktigt på hugget. Den ena pratar ibland i p4 göteborg och tar hur mycket cyklister som helst. Han berätta att 1 gång va det en cyklist som cykla mot rött fastän hon såg att han stod på andra sidan gatan. Hon fick böter.
På tal om just precis detta - http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.260 ... -pa-cykeln
Användarvisningsbild
av joel80
hamre skrev:Ja snart behövs nog det. Börjar bli som i Ryssland här tyvärr.

Men jag är för rädd om bussen. Även fast det bara blir mindre skador så måste dom ju lagas och då står bussen stilla.

Skulle jag jobba för ett företag som har många reserv bussar så kanske. ;).

Installera en stor stålbåge i fram.. ;)
av rid54
Det är mardrömmen för en seriös bussförare, att det skulle hända nåt som kräver att man stannar och går igenom skadeblankett eller polisförhör eller whatever. Det är det ultimata misslyckandet och jag hade tur under min karriär som befraktare av levande gods att slippa det (trots att det fanns en del "nära ögat-upplevelser"). När jag började var attityden att man skulle vara "bäst" på körning eftersom man hade dyrbar last och tidtabellen fick aldrig inkräkta på säkerheten. Resande skulle inte besväras av acceleration eller inbromsning eller må illa pga kurvtagning och man skulle dessutom vara snäll mot fordonet (eftersom det var dyrt och skulle hålla länge). Troligen finns några fossil som jag kvar i trafiken, men jag tror inte de har stort stöd av trafikföretagen längre... Nu betraktas förare som ett nödvändigt ont som bara är en kostnad och därav att de ska söka om sina tjänster efter varje upphandling så att lönerna hålls nere, inte ett jobb man vill stanna i och bli bra i, snarare nåt man ska slippa ifrån så fort som möjligt. Inte kul för resenärerna. Och inte för andra i trafiken med uttråkade, underbetalda, ointresserade och vårdslösa förare av stora bussar. För att inte tala om hur okul det är att åka i en buss med sådan bemanning...
av hamre
rid54 skrev:Det är mardrömmen för en seriös bussförare, att det skulle hända nåt som kräver att man stannar och går igenom skadeblankett eller polisförhör eller whatever. Det är det ultimata misslyckandet och jag hade tur under min karriär som befraktare av levande gods att slippa det (trots att det fanns en del "nära ögat-upplevelser"). När jag började var attityden att man skulle vara "bäst" på körning eftersom man hade dyrbar last och tidtabellen fick aldrig inkräkta på säkerheten. Resande skulle inte besväras av acceleration eller inbromsning eller må illa pga kurvtagning och man skulle dessutom vara snäll mot fordonet (eftersom det var dyrt och skulle hålla länge). Troligen finns några fossil som jag kvar i trafiken, men jag tror inte de har stort stöd av trafikföretagen längre... Nu betraktas förare som ett nödvändigt ont som bara är en kostnad och därav att de ska söka om sina tjänster efter varje upphandling så att lönerna hålls nere, inte ett jobb man vill stanna i och bli bra i, snarare nåt man ska slippa ifrån så fort som möjligt. Inte kul för resenärerna. Och inte för andra i trafiken med uttråkade, underbetalda, ointresserade och vårdslösa förare av stora bussar. För att inte tala om hur okul det är att åka i en buss med sådan bemanning...
Beror ju självklart på vart man jobbar.

Jag tycker inte att om det händer något är det ultimata misslyckandet. Ibland så händer saker man inte kan göra något åt. Tycker mera att om det är ens eget fel så är det ett misslyckande men nu med dagens trafiktäthet och kaos så händer det olyckor tyvärr.

Man ska ha tur och hamna i ett företag som tar hand om sina anställda. :)
  • 1
  • 257
  • 258
  • 259
  • 260
  • 261
  • 552

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?