...

Moderator: Moderatorer

förlåt.. jag har en ordentlig hög med klipp jag ska sätta mig med vid tillfälle.. Det har inte blivit så mycket tid över senaste veckorna.. inskolningar på dagis.. renovering av vardagsrum... jobb... barn... vardagskaos... och så ska man försöka hinna sova lite ibland också tydligen. :D
Jag tycker det är ett ypperligt tillfälle att kolla på dashcam-videos i sängen precis innan man ska sova. Misstänker att även en del av er lallar runt lite på nätet på telefonen i bingen innan ni släcker lampan. :D
grillchips skrev:Jag tycker det är ett ypperligt tillfälle att kolla på dashcam-videos i sängen precis innan man ska sova. Misstänker att även en del av er lallar runt lite på nätet på telefonen i bingen innan ni släcker lampan. :D
Speciellt lite klipp med en massa road rage,då går min puls upp sen får man svårt att somna :)
Haha! Well, ja det händer ju förstås. Men för det mesta är jag mest glad över att jag inte bor i exempelvis Ryssland och somnar med ett leende på läpparna. :lol:
Fick äntligen upp en ny video. :)

[youtube]JGUqHA8YiME[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=JGUqHA8YiME

En situation (eller två) i videon är när jag ligger i höger körfält eller mitten, och kommer ikapp fordon som kör sakta, börjar blinka ut för att komma om men inte blir utsläppt. Jag är då lite dum och trycker mig ut ändå... inte så smart men faan.. jag blir sur. Ska det vara så jävla svårt att bli utsläppt igen är det inte konstigt att vissa parkerar i vänster körfält. :(
Hehe f-n vad många rödljuskörare som "bara" hakar på för att framförvarande kör :wink: Svårt det där att göra egna bedömningar tydligen
Den här situationen envisades min körskolelärare med att hävda att man skulle ligga i den "fil" som såg ut att vara mest rakt fram !?

Vi var inte överens och jag bor numera vid just den korsningen vi kom ihop oss om, och minst 4 ggr i veckan så kör bilar ihop där.
Man får passa sig som fan eftersom folk inte lärt sig hantera blinkers 2015.
I den där korsningen brukar jag pinsamt nog lägga mig så jag blockerar möjligheten för någon att lägga sig bredvid så det inte kommer någon som Joel och lägger sig bredvid.
Jag är inte överrens om att det är självklart att man ska ligga till höger där, men Gävle kommun skulle mycket enkelt kunna lösa problemet med antingen en skylt eller en färgburk där de målar upp tydliga filer, helst både och men eftersom hela innerstadens filmarkeringar är bortnötta utan att de åtgärdar det så är det väl för mycket begärt att de ska ta sig råd både skylt och färg.

Edit: Om jag ska rakt fram that is. Ska jag höger eller vänster så lägger jag mig självklart åt det hållet och använder blinkers. Jag skulle aldrig köra upp till höger om en bil som gjordes i filmen om den inte stod och blinkade vänster, oavsett om jag har rätt eller fel så känns det onödigt att krocka för att hävda sin rätt.
  • 1
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 356

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]