...

Moderator: Moderatorer

sthlm skrev:Fick mig en uppläxning av en cyklist idag!
Skönt att hon klargjorde vad som gäller i trafiken och tänkte dela med mig av detta till er så att ni vet vad som gäller.

- Cyklister behöver inte följa skyltar tex enkelriktat gäller inte för cyklister utan är en rekommendation.
- Kommer det en cyklist så skall du som bilförare ge plats så att cyklisten fritt kan välja "plötslig riktning".
- Reflexer och lyse behövs inte alls utan även där så är det en rekommendation.
Det är väl upp till bilisten att ha så mycket lyse att man ser cyklisterna.

Jag blev faktiskt så chockad över hennes rappa, vältaliga och knäppa utläggning att jag inte fick fram ett ord.
Är inte ordagrant vad hon sa utan vad hon nämnde i sitt lilla "tal" till mig som blev ganska långt.
Hon måste vart kommunalpolitiker eller specialpedagog.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Hon måste vart kommunalpolitiker eller specialpedagog.
Nä, hon var cyklist :)
av BennyL
Det är bara böter på det om hon mot alla rimliga sannolikheter skulle träffa en polis med det specifika uppdraget att bötfälla just cyklister utan "lagstadgad utrustning"

...men vad är oddsen för det? :evil:
av BennyL
Nu har det kommit lite snö igen...

Varför skall det vara så svårt att sopa bort snön från bilens lysen?
Kunde inte låta bli när en bilist precis nu skulle taxa iväg från en parkeringsficka med in insnöade Yaris, att vinka till honom att vänta och sedan vispade jag bort snön på hans ena framljus... F-n vad arg han blev :D
Hahaha! Han förstod inte piken med andra ord? ;)
Ja, idag var en sådan dag då jag trots att det var ljust ute körde med halvljuset istället för drl+parkeringsljus. Better safe than sorry.
Användarvisningsbild
av hebbe
BennyL skrev:Det är bara böter på det om hon mot alla rimliga sannolikheter skulle träffa en polis med det specifika uppdraget att bötfälla just cyklister utan "lagstadgad utrustning"

...men vad är oddsen för det? :evil:
I göteborg finns det 2 cykelpoliser och dom är riktigt på hugget. Den ena pratar ibland i p4 göteborg och tar hur mycket cyklister som helst. Han berätta att 1 gång va det en cyklist som cykla mot rött fastän hon såg att han stod på andra sidan gatan. Hon fick böter.
BennyL skrev:Varför skall det vara så svårt att sopa bort snön från bilens lysen?
Kunde inte låta bli när en bilist precis nu skulle taxa iväg från en parkeringsficka med in insnöade Yaris, att vinka till honom att vänta och sedan vispade jag bort snön på hans ena framljus... F-n vad arg han blev :D
Folk är så j-a skumma. Synd att du inte filmade tjommen, hade varit kul att se honom sitta och hoppa i bilen. :P
  • 1
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 552

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)