...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Mja.. är elektroniken igång när den åker i plurret kan det väl rätt lätt bli kortslutningar och sånt.. Jag vet inte om drönaren helt dog innan den slog i vattnet eller om spännningen och strömstyrka inte var tillräckligt hög för att bränna krestas o sånt.
Det var nog en del kräm kvar i batterierna, bara inte tillräckligt för att dra runt motorerna. Du har ju rätt i att "det beror på", jag skulle inte förvänta mig att saker fungerar om man sänker ner dom i (rent) vatten men bara man torkar dom ordentligt hoppar det mesta igång igen. I princip leder inte vatten ström, saltvatten leder, vatten med diverse ämnen löst i sig leder (badvatten).
joel80 skrev::) Funderat länge på att göra ett intro med drönaren.. Hade dock tänkt försöka mig på en flygning snett över bilen i fart.. Men har inte fått till det.. Måste ha med mig nån förare och hitta en öde vägsträcka.. Bild
Vem hade du i åtanke då? :roll:

Skulle kunna bli riktigt grymt över högakustenbron vid en tidpunkt med lite trafik.
joel80 skrev::) Funderat länge på att göra ett intro med drönaren.. Hade dock tänkt försöka mig på en flygning snett över bilen i fart.. Men har inte fått till det.. Måste ha med mig nån förare och hitta en öde vägsträcka.. Bild
Glöm inte att söka tillstånd bara innan du lägger ut filmen.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/om-mynd ... grafering/
Brainy skrev:
Vem hade du i åtanke då? :roll:

Skulle kunna bli riktigt grymt över högakustenbron vid en tidpunkt med lite trafik.
Skulle vara snyggt,men jag tror joel skulle behöva svettband modell 300xuppsugning då :)
Jag har kollat upp lite med tillstånd och allt sånt.. Funderar på att se till så jag har allt för att kunna ta uppdrag med drönare. Tillstånd från Transportstyrelsen är dyrast.. typ 3k/år om jag kommer ihåg rätt.. Sen kan man om man är yrkesaktiv ha självgranskningsrätt från försvaret.

Måste också fixa ansvarsförsäkring om jag ska flyga över tätbefolkat eller där jag skulle kunna krascha och orsaka kostsamma skador. (Annars blir det till att utöka lånet på huset om nått händer! Då är man körd.. hemförsäkring gäller inte när man flyger drönare.. det är det många som inte tänker på.. Orsakar man t.ex en trafikolycka är man helt utan försäkring.

När det gäller vem som ska köra drönaren så hade jag tänkt göra det själv.. däremot vågar jag nog låta nån annan köra bilen en sväng. ;)
Alternativt gör jag en automatisk rutt med drönaren och tajmar åkandet... Man kan alltså ställa in drönaren på att köra en viss sträcka automatiskt..
joel80 skrev: När det gäller vem som ska köra drönaren så hade jag tänkt göra det själv.. däremot vågar jag nog låta nån annan köra bilen en sväng. ;)
Alternativt gör jag en automatisk rutt med drönaren och tajmar åkandet... Man kan alltså ställa in drönaren på att köra en viss sträcka automatiskt..
Något i den här stilen?
Joel, när det blir lugnt på jobbet brukar jag alltid surfa in här alt din Youtube-kanal och ta en titt med en kopp kaffe. Men nu var det väldigt längesen det kom en uppladdning :wink: nästan så att jag börjar få tråkigt på jobbet 8)
  • 1
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 356

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]