...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Hur i helvete är man funtad när man kör så här på trafikerade vägar?

[youtube]k4Ga0YrkJ1M[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=k4Ga0YrkJ1M
Ta ifrån ungen körkortet.. killen borde inte ens få köra spark.

Hittade filmen för killen som la upp det var spydig när han kommenterade en video jag lagt upp. Vi verkar ha lite olika uppfattning om vad som är lämpligt i trafiken.
Han föreslår att jag hittar ett fritidsintresse.. haha.. Han och hans moppe-kompisar borde kanske fundera lite över valet av fritidsintresse.. jag gissar att jag har mindre risk att dö när jag redigerar ihop en liten filmsnutt i alla fall.
Mycket bakhjulsåkande och fulkörande med "moppar" också:
Här har vi några som kör ännu värre.Nästan så man tror att man är på tivoli. :D

vetten skrev:
Bara att hålla med där men jag tycker att 75år låter att vänta för länge, efter 40 borde det vara dags för en koll med både teori och körprov vart femte år, det kan ju inte fortsätta så här att har man en gång tagit körkort så kan man köra hur många år som helst.
Varför ha någon ålder över huvud taget. De som flyger måste göra läkarundersökning var 5:e år till de fyller 40 (tror jag det är). Därefter vart annat år till dess de fyller 50 år, och varje år efter dess. Och jag tycker det är större risk att skada någon i vägtrafiken än i luften.
SvenB skrev: Varför ha någon ålder över huvud taget. De som flyger måste göra läkarundersökning var 5:e år till de fyller 40 (tror jag det är). Därefter vart annat år till dess de fyller 50 år, och varje år efter dess. Och jag tycker det är större risk att skada någon i vägtrafiken än i luften.
Håller med Sven, har försökt att få någon lobbyist att ta tag i frågan men jag tror att många är rädda att tafsa på våra nuvarandes regler eftersom det kan förändra en av våra privilegier, att få köra bil för livet!
Alla vet ju att det bara är bilden som ändras på tio år...
Jag är gammal flygare, A-cert men har inte förnyat det på många år. Jag uppskattade läkarundersökningen och PFT som man behövde göra med jämna tillfällen
SvenB skrev: Varför ha någon ålder över huvud taget. De som flyger måste göra läkarundersökning var 5:e år till de fyller 40 (tror jag det är). Därefter vart annat år till dess de fyller 50 år, och varje år efter dess. Och jag tycker det är större risk att skada någon i vägtrafiken än i luften.
Varför belasta sjukvården med att skriva intyg när ingen bryr sig....? Bara flygbiljetten är tillräckligt billig så är alla glada.
http://www.svt.se/nyheter/svensk-pilot- ... anda-flyga
Hilmer skrev:
BennyL skrev:Hilmer, du skall nog fundera på att visa filmen för farbror blå, då ditt beteende efter kvinnans vidriga filbyte inte är något att skryta med... Två fel gör ju inte ett rätt har vi konstaterat tidigare...
Däremot är det ett jävla sätt att köra på, både framför dig men också framför husbilen :evil:
Jag är fullt medveten om att jag låg för nära, men om dom vill fokusera på detta istället för vårdslöshet i trafik, misshandel och smitning som kvinnan gjort sig skyldig till så är jag man nog att ta det!
Ett annat tips är ju att du ändrar titeln på din uppladdning. Skulle utredaren behöva söka efter din video på Tuben rimmar det väl lite illa att du döper den till "Satkärring!" :wink: - allt för att vara till din fördel.
Antar att du inte har skrivit "satkärring" i polisanmälan?
Kluster skrev: Ett annat tips är ju att du ändrar titeln på din uppladdning. Skulle utredaren behöva söka efter din video på Tuben rimmar det väl lite illa att du döper den till "Satkärring!" :wink: - allt för att vara till din fördel.
Antar att du inte har skrivit "satkärring" i polisanmälan?
Med tanke på vad hon utsatt mig och min familj för så anser jag att hon förlorat rätten att bli kallad för något mer smickrande!
Och varför skulle dom leta efter filmen på youtube när dom redan fått hela filmen (den jag laddat upp är en kortare variant).
Att det skulle vara en nackdel för mig att benämnda filmen/kvinnan för satkärring kan jag inte uttala mig om, mest troligen kommer dom ändå att lägga ner förundersökningen, (det brukar dom ju göra...) så det gör väl varken till eller ifrån!
Hoppas du har fel.. Alltså vad gäller nedläggningen av förundersökningen. Vore väldigt intressant om en dashcam i sånna här lägen kan ge tillräckligt med bevis för t.ex en bot.
Gäller anmälan mer än smitningen? För den har du ju inget bevis för.. Annat än vittnesmål... Så där gör filmen kanske inte så mkt till och från.
joel80 skrev:Hoppas du har fel.. Alltså vad gäller nedläggningen av förundersökningen. Vore väldigt intressant om en dashcam i sånna här lägen kan ge tillräckligt med bevis för t.ex en bot.
Gäller anmälan mer än smitningen? För den har du ju inget bevis för.. Annat än vittnesmål... Så där gör filmen kanske inte så mkt till och från.
Det handlar ju om prejningen och sen misshandel och smitning som dom kallade det för när jag gjorde anmälan.
Tycker inte att man ska låta bli att göra en anmälan och kanske få veta att hon senare orsakat en betydligt otrevligare händelse bara för att man tror det ska läggas ner direkt!
Nej jag tycker du gjort helt rätt.. Jag skulle nog gjort likadant trots risk för att själv få en bot eller liknande, om jag nu reagerat på samma sätt och legat kvar sådär nära. Ibland blir man så förbannad så man inte gör rätt sak. :)
joel80 skrev:Nej jag tycker du gjort helt rätt.. Jag skulle nog gjort likadant trots risk för att själv få en bot eller liknande, om jag nu reagerat på samma sätt och legat kvar sådär nära. Ibland blir man så förbannad så man inte gör rätt sak. :)
Bara hon får sin beskärda del, så ska jag ta min bot ifall det blir aktuellt! ;)
Jo man blir lite lätt upprörd vid sådana tillfällen och kanske inte tänker helt klart...
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 356

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]