...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
joel80 skrev:Mja.. Det har du kanske rätt i.. Hur ska man formulera om det utan att det blir så jävla krånglig och lång mening?
"Grattis
Du vinner 1:a pris för dagens sämsta parkering!"
Kanske.
Blir lite längre mening och mindre text.. Men bör väl funka?
"Sämsta parkerande" räcker. Eller sämst utförd parkering.
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle vilja ha något lite "spydigt" humoristiskt... Andra som går förbi ska gärna få dra på smilbanden och hånskratta lite ån spånhuvudet som parkerat.
:)
Användarvisningsbild
av Hilmer
joel80 skrev:Skulle vilja ha något lite "spydigt" humoristiskt... Andra som går förbi ska gärna få dra på smilbanden och hånskratta lite ån spånhuvudet som parkerat.
:)

Jag förstår hur du tänker med spydigt, men jag ser hellre att den är tydlig nog för alla att se (utan att behöva gå fram och läsa), då biter det nog bättre! ;)
Användarvisningsbild
av Camel
Miljoner medtrafikanter kan inte ha fel - du har parkerat sämst!
Användarvisningsbild
av sthlm
Dagen började med att en korkskalle som "bara skulle in på pressbyrån" parkerade så att bussarna inte kunde köra till hållplatsen i centrum.
En stillastående buss = massor av bussar på rad då vägen spärras till övriga bussfickor.
Vidare till nästa centrum för att handla lite.
Bil kör mot enkelriktat på parkeringen och ger sig inte. På väg ut ur bilen är en stor kille som förmodligen fått sitt körkort i utbyte mot fyra getter eller kanske en kamel.
Tjejen dom mötte blir rädd(?) och kör runt och dom kör vidare mot trafiken...

Är det någon här som kan förklara varför folk kör 80 på 70-sträckorna när det är svartis och dom knappt kan hålla bilen på vägen men så fort det blir vitt på backen och bråkdelen så halt går det i max 40km/h?
Är det bara synintrycket som gäller? Går folk på autopilot numera utan att slå på hjärnan när dom vaknar?
Man måste väl ändå få en känsla för hur underlaget är när man bromsar och utifrån det bilda sig en uppfattning om underlaget?
sthlm skrev: Är det någon här som kan förklara varför folk kör 80 på 70-sträckorna när det är svartis och dom knappt kan hålla bilen på vägen men så fort det blir vitt på backen och bråkdelen så halt går det i max 40km/h?
Är det bara synintrycket som gäller? Går folk på autopilot numera utan att slå på hjärnan när dom vaknar?
Man måste väl ändå få en känsla för hur underlaget är när man bromsar och utifrån det bilda sig en uppfattning om underlaget?
Antagligen för att de inte förstår bättre. :(

Körde några mil motorväg vid Innsbruck idag. Kraftigt snöfall och plogbilarna hann inte riktigt med. De hastighetsskyltar som de kan ändra hastighet på hade ändrats från 100 km/h till 80 km/h samt att en extravarning om att det råder vinterväglag lyste under. Omkring 90% låg i 60-65 km/h. Kan inte minnas att detta händer i Sverige speciellt ofta, där är det samma hastighet oavsett väder/väglag känns det som. "Det gick ju bra förra året", eller vad då?

Dock gillar de att agera "rövplåster" här i större utsträckning, det känns dock mindre bra.
Har tyskarna för vana att ha vinterdäck? Annars kan ju den drastiska ändringen av deras körmönster kanske förklaras av ett kvarvarande förnuft?
Snacksalig skrev:Har tyskarna för vana att ha vinterdäck? Annars kan ju den drastiska ändringen av deras körmönster kanske förklaras av ett kvarvarande förnuft?
Tja det måste de ju då det råder vinterväglag så det hoppas jag. ;) Det verkar i alla fall vanligare med vinterdäck bland de tyskregistrerade bilarna idag än för några år sedan.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag använde en av mina "visitkort" idag.. haha. Hade redan skrivit ut några så använder dem innan jag formulerar om dem.. Trots syftningsfelet framgår nog meningen. :D
Volvon på bilden har parkerat så att ingen kommer förbi utan måste åka ut på vägen för att ta sig vidare på parkeringen. Egentligen står bilarna till höger om Volvon och Toyotan också på parkeringsvägen, men det är bara Volvon som totalt hindrar andra från att komma förbi..
Bild
Någon gång måste du ju stanna kvar och filma reaktionen på personen som fått en fin liten lapp! :D
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 552
Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]