...

Moderator: Moderatorer

Hahaha.. har faktiskt "lappat" med lite ljud ibland tidigare så jag säger något jag inte vill ska komma med.. Men det känns inte riktigt "ärligt".
'Har jag många sånna klipp brukar jag försöka lägga dom tillsamman och köra nån av youtubes gratislåtar som bakgrund.

Och förresten skriver jag "Audio muted because of conversation." Att skriva "due to" är rätt vanligt men ett grammatiskt fel.
Adverb vs adjektiv.. ;)
Klippte och klistrade ikväll :mrgreen:

[youtube]ywAVGxamTI8&feature=youtu.be[/youtube]

Notera kvinnan med luren
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (66.35 KiB) Visad 4274 gånger
Ett "singelklipp" då jag tyckte dom förtjänade lite extra uppmärksamhet.

Låg på farthållare på E4:an då två bussar sakta närmade sig bakifrån.
Jag låg i ca 95km/h.. (Jag vet.. nu får jag väl smisk då jag i en annan tråd stått på mig och sagt att man inte ska köra snabbare än 100km/h med släp... fast 95km/h är ändå inte 100km/h. ;) )

Min fortkörning till trots.. tycker inte riktigt busschaffisarnas agerande är okej.
På 13 minuter från att bussen var jämnsides med mig till det sista ni ser är 13 minuter. Kanske inte var så jävla nödvändigt att trycka sig förbi?

[youtube]nM1mvc5u3fU[/youtube]
länk för iphone o sånna: :)
Funkar kanske snart.. Jag fick "copyright claim" på det p.g.a låten på radion! Suck.. tror jag fått bort det och muteat det som behövdes.

Funkar det inte alls kan du testa det här:
http://www.youtube.com/watch?v=Eo6odDED7mQ
Bytte ut ljudet och laddade om den.. men den ligger inte "listad".
joel80 skrev:Ett "singelklipp" då jag tyckte dom förtjänade lite extra uppmärksamhet.

Låg på farthållare på E4:an då två bussar sakta närmade sig bakifrån.
Jag låg i ca 95km/h.. (Jag vet.. nu får jag väl smisk då jag i en annan tråd stått på mig och sagt att man inte ska köra snabbare än 100km/h med släp... fast 95km/h är ändå inte 100km/h. ;) )

Min fortkörning till trots.. tycker inte riktigt busschaffisarnas agerande är okej.
På 13 minuter från att bussen var jämnsides med mig till det sista ni ser är 13 minuter. Kanske inte var så jävla nödvändigt att trycka sig förbi?

[youtube]nM1mvc5u3fU[/youtube]
länk för iphone o sånna: :)
Den måste jag nog säga att jag inte riktigt förstår.

Det är 80 med släp.
Och i min värld var det inga konstiga omkörningar. Han var med marginal förbi, eller tutade du åt något annat?

Kan hålla med om att den vita håller för litet avstånd.
Du tycker att det är okej att först inte byta fil innan man kommit ca 4-5 meter bakom.. Och sen köra in framför med ännu mindre marginal?? Vad skulle hända om bussen precis efter den tryckt sig in framör är tvungen att tvärbromsa?

Det är inte lagligt att byta fil så nära någon.. Skulle du göra det framför en polis skulle du bli stoppad och få böta.
Att den andra bussen inte verkar ha någon som helst koll på avstånd i trafiken är ju också rätt uppenbart då han ligger meter bakom den första bussen.. Och kör lika illa om inte ännu värre när han ska trycka sig in.

Du kanske blir lurad av vidvinkeln på kameran.. Men när dom byter fil är det inte ens ett mittstreck emellan. (Det är 9m mellan strecken.)

Kör man tung trafik och gör så här borde man bli av med kortet.
Tiden dom tjänade på det var också minimal som ni ser i slutet.. Bussen är fortfarande på avfarten upp mot Gävlebro när jag åker förbi.
(Jag vet att tidshemat för många är tajt.. Men för de sekunderna är det inte okej att göra en sån omkörning.. Då får dom ta längre tid på sig för den och skapa lite mer säkerhetsavstånd. 30 ton buss gör nog ont att krocka med eller bli krockad av.

Och jag låg i 95km/h.. Vet att det är 80km/h som är gränsen. Jag hade ett lätt lastat släp och orkade inte med 80km/h. I 95km/h är man inte heller ivägen för lastbilar vilket jag tycker är skönt. Bussarna får väl max köra 100km/h så dom där 4-5km/h mindre i 13 minuter blir inte många sekunder.
joel80 skrev:Jag låg i ca 95km/h.. (Jag vet.. nu får jag väl smisk då jag i en annan tråd stått på mig och sagt att man inte ska köra snabbare än 100km/h med släp... fast 95km/h är ändå inte 100km/h. ;) )

Alltså... Det är max 80 km/h som gäller med bromsad släpvagn, Joel. Så var det iaf när jag tog körkort för tio år sen och det verkar fortfarande stämma.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag ... Hastighet/

Hade jag sett dig köra i 95 km/h med släp hade jag tutat på dig :P

Edit: Såg nu att du redan svarat på detta men det är ju löjligt om du nu ska klaga på hur folk kör och sen köra för fort med släp själv. :P
joel80 skrev:Du tycker att det är okej att först inte byta fil innan man kommit ca 4-5 meter bakom.. Och sen köra in framför med ännu mindre marginal?? Vad skulle hända om bussen precis efter den tryckt sig in framör är tvungen att tvärbromsa?

Det är inte lagligt att byta fil så nära någon.. Skulle du göra det framför en polis skulle du bli stoppad och få böta.
Att den andra bussen inte verkar ha någon som helst koll på avstånd i trafiken är ju också rätt uppenbart då han ligger meter bakom den första bussen.. Och kör lika illa om inte ännu värre när han ska trycka sig in.

Du kanske blir lurad av vidvinkeln på kameran.. Men när dom byter fil är det inte ens ett mittstreck emellan. (Det är 9m mellan strecken.)

Kör man tung trafik och gör så här borde man bli av med kortet.
Tiden dom tjänade på det var också minimal som ni ser i slutet.. Bussen är fortfarande på avfarten upp mot Gävlebro när jag åker förbi.
(Jag vet att tidshemat för många är tajt.. Men för de sekunderna är det inte okej att göra en sån omkörning.. Då får dom ta längre tid på sig för den och skapa lite mer säkerhetsavstånd. 30 ton buss gör nog ont att krocka med eller bli krockad av.

Och jag låg i 95km/h.. Vet att det är 80km/h som är gränsen. Jag hade ett lätt lastat släp och orkade inte med 80km/h. I 95km/h är man inte heller ivägen för lastbilar vilket jag tycker är skönt. Bussarna får väl max köra 100km/h så dom där 4-5km/h mindre i 13 minuter blir inte många sekunder.
Då kan man vända på det, vad tjänar du på att ligga i 95? Du vet själv att Lagen säger 80 med släp. Tror inte att polisen hade accepterat att man inte orkar ligga i 80.
Slår vad om att du, jag och de flesta andra hela tiden gör omkörningar som ofta inte spelar nån större roll när det kommer till att vinna tid.
Hur många här hade t.ex. inte kört om bilen framför om den höll 105, och man själv körde 110? När det varit på samma väg som denna, handen på hjärtat?

Visste dessa t.ex. ens att de skulle svänga av? Kanske var det passagerare som helst plötsligt ville ha paus just där?

Går man ut tidigare blir folk irriterade över det. Går man tillbaka senare blir folk irriterade över de...och ja, jag har varit med om att folk då ska köra om på insidan istället.

Jag säger inte att detta är nån perfekt omkörning, ingen blinkers osv.
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 356
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]