...

Moderator: Moderatorer

Jag har extra uppsikt där jag också.. Såg att BMWn närmade sig lite snabbt, men kände inte att jag riskerade att smälla.. Bilen bakom mig däremot kör tutan rejält för att hävda sin rätt... Vilket jag nog också skulle gjort, dock kanske med lite med broms än vad han gjorde
Det är tydligt skyltat och målat på vägen där när. När jag kör på ställer jag inte känner till är jag extra uppmärksam på vägskyltar.. Speciellt på en trekantig gul en och en sexkantig röd.. Dom brukar vara viktiga...
Inte för alla tyvärr. Häromdagen höll jag på att smälla vid lasarettet här, extra stora stopp-skyltar hjälpte inte, en äldre herre körde rakt över utan att stanna men också utan synbar brådska.
Jag tycker mig ha märkt att kunskapen om stopp-plikt har tunnats ut på sistone, undrar nästan om folk tror att flervägsstoppet ersatte stopp-plikten?
Kom ifatt följande bil igår. Låg och tryckte i vänstra filen utan minsta vilja att byta varken efter ljusblink eller kort tutning. Oklart hur det var med nykterheten då personen under 1 minut var på eller till och med över filmarkeringen 4-5 gånger.

[youtube]3buS_zYnifU[/youtube]
joel80 skrev:
Något unikt har hänt på internet!!!!

Efter mitt svar har han tänkt om! Fantastiskt! :)
Fick det här svaret:
Hmm, har inte tänkt på det ur den synvinkeln. Well nu får du läsa något man sällan läser på internet men I stand corrected :) Gillar ändå att Volvo valt att köra bakljusen tända oavsett vad :)
Passa på att njut! Det där lär du aldrig få uppleva igen :D
Kite skrev:Kom ifatt följande bil igår. Låg och tryckte i vänstra filen utan minsta vilja att byta varken efter ljusblink eller kort tutning. Oklart hur det var med nykterheten då personen under 1 minut var på eller till och med över filmarkeringen 4-5 gånger.
Mäh, är det inte en mänsklig rättighet att få surfa på mobilen? Är ju bara att kicka in autopiloten och släppa ratten.
Absolut.. så länge folk vinkar åt mig i trafiken på det där trevliga sätter som XC70-passageraren gjorde är det ju bara roligt.
Så som Brainy så fint formulerade det:
Vi på Jagrullar kan väl komma överens om att vinka med hela handen till varandra? ser så otrevligt ut med bara ett finger.
Bild
Höll på att väcka sambon igårkväll när jag låg och kollade klippet i sängen, det var oväntat att få se ett långfinger, än mer oväntat att få se det från baksätets passagerare. :lol: :lol: :lol:
  • 1
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 356

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]