...

Moderator: Moderatorer

De senaste veckorna har jag stött på ett flertal som inte verkar ha fungerande backbelysning. Det är kanske inte irriterande men gör att man får vara uppmärksam x2 på parkeringsplatser.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag får associationer till "tredje könet" när jag ser uttrycket hen. :???:
SvenB skrev:Jag får associationer till "tredje könet" när jag ser uttrycket hen. :???:
Precis vad det ska vara också ;) Något som man kan benämna den/det också :P Jag tycker Hen som är ett löjlig ord som inte borde användas, menmen.. Det är väl bara till att vänja sig vid att höra det. Brukar dock replikera med att jag inte såg någon höna.
Det diskuteras mycket med Hensgöra för tillfället också. Tyvärr så faller inte bilintresset inom den normala hensgöra utan det är ett mansgöra som vi måste ta oss an utöver hensgörat... :D ;) :P :lol:
grillchips skrev:Folk som på Ulvsundavägen envisas med att köra i 50 när det är en 70-sträcka. Hajar man ingenting när folk susar förbi i vänsterfilen och samtidigt åker förbi en handfull skyltar som påtalar just 70?
Ja, det är intressant med vägar som folk alltid åker tio under begränsningen. En sådan märklig sträcka är 70-sträckan mellan Alelyckan och Hjällbo i Göteborg. Rak väg, fri sikt, folk puttrar på i 50-60. Ett lämpligt forskningsobjekt för att helt spontant få folk att köra sakta.
SvenB skrev:Jag får associationer till "tredje könet" när jag ser uttrycket hen. :???:
En felaktig tolkning..(om än märkligt vanlig) Det är ett ord som bara är helt neutralt.
Perfekt om man tittar ner i en barnvagn och inte ser skillnad... "Vad heter hen?" :D
StringerBell skrev: Ja, det är intressant med vägar som folk alltid åker tio under begränsningen. En sådan märklig sträcka är 70-sträckan mellan Alelyckan och Hjällbo i Göteborg. Rak väg, fri sikt, folk puttrar på i 50-60. Ett lämpligt forskningsobjekt för att helt spontant få folk att köra sakta.
I det här läget hade jag köpt om folk kört i 65, för då har de iallafall uppfattat hastighetsgränsen på sträckan.
Å andra sidan tycker jag personligen att det känns mer riskabelt att söla sådär i trafiken när det i övrigt rusar på, då håller jag mycket hellre "rätt" hastighet och följer flödet. Jag kan förstå att alla inte tycker så utan snarare tycker tvärtom och därför kör lite mer långsamt, Ulvsundavägen är ganska kraftigt trafikerad av både stort och smått. Men då kanske man ska välja en annan färdväg redan från start. :D
llesrof skrev:Den vimsiga hönan Laura. Fast jag antar det inte är så många som känner till henne.
Eftersom man bör vara över 80 år gammal för att ha sett hönan Laura "i livet" så är det sannolikt få på forumet som känner till hen(ne).
joel80 skrev: Perfekt om man tittar ner i en barnvagn och inte ser skillnad... "Vad heter hen?" :D
Om någon sagt så när jag var ute med mitt barn, eller barnbarn med för den delen, hade jag svarat att den är ingen hen utan en flicka som heter XXX. :) Bättre om man tittar ned i en barnvagn är att säga: "Vilket sött barn vad heter det".
Folk som tillfälligt parkerar vid vägkanten utan att ha blinkers eller p-ljus på. Extra störande när det är mörkt ute. :wink:
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 552
Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?