...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Samma här.. idioter som tränger sig skapar ett betydligt sämre trafikflöde, dålig stämning i kön och inbromsningar som sprids bakåt.
Sen också förvånansvärt många som bytte till Norrtull-fälten också! Hur man man missa typ 2km med skyltar, ligga i filerna med massa kö för att de absolut sista metrarna komma på att man ska höger och kunde sluppit kön hela tiden?!

I första klippet undrar jag hur man tänker när man stannar kvar i filerna och går ur bilarna.. Det lär ju inte blivit skrot av nån bil (Lite plåtskador kan man köra 50 meter med!), så att inte köra av till höger och göra pappersarbetet där verkar urbota korkat. Jag har blivit påkörd på samma sätt på Centralbron, jag sa åt den föraren att följa mig till avfarten medborgarplatsen så fixade vi papper när vi kom upp ur röret och kom bort från trafiken.

Edit:
fjohan82, hur kommer det sig att du lagt upp klippen två gånger? :)
Håller annars med dej, men om man kör på främmande orter kan det många gånger komma ett avtag ganska hastigt;-)
mobe skrev:Joel du skulle komma hit till USA och köra lite då hade du inte behövt klippt i filmerna överhuvudtaget :). Höger filen används knappt nästan bara när du ska svänga av eller ansluta. Det körs om på både höger och vänster sida, ingen har lyset påslaget på dagen :) m.m. Dock trivs jag rätt bra i trafiken, lastbilarna ligger på som tokar knappt man kommer om dom fast man kör i 70mph(112km/h). Sen dimljus terrorister finns det mycket gott om här det är väldigt besvärade samt avbländning vid helljus är det lite sisådär med också mycket irriterande.
Jo jag följer några amerikanska dashcam-kanaler. Det finns en anledning att det är nästan 4 gånger så stor risk att dö i trafiken i USA än i Sverige. Dom har sjukt höga siffror för ett "utvecklat" samhälle.
Jag har fått för mig att det inte finns lagar som kräver några lysen tända vid dagsljus i Förenta Staterna. Kan ju vara en anledning.

Å andra sidan hör jag också klagomål att Amerikanska folket inte använder blinkers trots att det finns lagar på det.
Grovsnus skrev:Männsikan är lat av naturen, man går där det är plogat. Dålig snöröjning skapar sådant här.
Här i Göteborg saltar man cykelbanor så fotisarna går där cyklisterna ska köra.
Men det är ju så det skall vara. Finns det ingen gångbana, men cykelbana skall väl man gå på den. :D
mobe skrev:Joel du skulle komma hit till USA och köra lite då hade du inte behövt klippt i filmerna överhuvudtaget :). Höger filen används knappt nästan bara när du ska svänga av eller ansluta. Det körs om på både höger och vänster sida, ingen har lyset påslaget på dagen :) m.m. Dock trivs jag rätt bra i trafiken, lastbilarna ligger på som tokar knappt man kommer om dom fast man kör i 70mph(112km/h). Sen dimljus terrorister finns det mycket gott om här det är väldigt besvärade samt avbländning vid helljus är det lite sisådär med också mycket irriterande.
Ja amerikanarna håller högt tempo :P men de får väl köra om varandra på både höger/vänster sida om de håller max ca 10km/h mer? ialf i vissa stater.
Lastbilarna där bränner på rejält man får verkligen ta en titt i backspegeln vid filbyte så man inte blir mos :)
Dock är amerikanarna sett till trafikmängden hyffsat duktiga på att hålla avstånd mellan bilarna.
Sen där med Blinkers i staterna...när används de i Sverige? jo antingen inte alls eller halvvägs in i svängen, men det är väl för svårt för en svensson att titta, blinka, bromsa, titta, svänga...alldeles för många moment :)
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 356
Volvo 760 instrumentbelysning

Volvo 760 instrumentbelysning Har en 760 fr&arin[…]

Tjena, besiktade min 760 igår och fick 2a p&[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Tack för svar. Jag har ett nytt rör och […]