...

Moderator: Moderatorer

Ja, det där med fotgängare som hävdar sin "rätt" till att stövla ut hur som helst i tid och otid är irriterande till tusen. Lite samspel från båda håll så är allt prima sen!
Användarvisningsbild
av Vojje
som fotgängare gäller det att visa attityd och agera offensivt.
Att tveka är förknippat med livsfara.
Självklart kan man inte beträda övergången om man inte är rimligt säker på att bilisten är med på noterna.
Bra då att det är förbjudet att pilla på telefonen. Skulle även gälla Sensus.
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det inte så då? Det är väl all utrustning såsom telefon, "paddor" och annan komunikationsutrustning i bilen. :!: Skrikande barn är däremot tillåtet. :)
Skrikande barn borde vara belagt med böter :wink: Iaf känns det så ibland i matvarubutik när de inte får sitt godis eller den där leksaken :)
joel80 skrev:Anledningen till att man går mot trafiken är väl att man som gående ska ha koll på när det kommer bilar så att man är lite extra uppmärksam då och inte vinglar ut i vägen precis då man får möte med en bil.
Japp, en ren självbevarelsegrej för gångtrafikanten. Man vill ju möta faran så att man kan agera, inte vända den ryggen. De flesta som dog i forna tiders fältslag gjorde det när de flydde och vände ryggen mot fienden och blev nedhuggna under efterföljandet :mrgreen: Om det kommer en massa stora och läskiga motorfordon mot mig och som passerar mig på bara några decimeters avstånd så vill jag se dem komma så jag har koll på dem.
White skrev:Kan bli lite frustrerad över alla husbilar som ligger ca 20km/h under hastighetsbegränsningen och bildar långa köer.
Bilade i Norge i sommras vilket var fint men där körde husbilarna långsammare än långsammast :wink: Men men jag kör ju i alperna varje år så har väl kanske mer vana vid kringelvägar tänkte jag men rent ut sagt har jag aldrig haft så låg snitthastighet i ett bergslandskap o detta pga husbilar. :)
Användarvisningsbild
av Vojje
oljemiljoner ger husbilar som ger låg snitthastighet som ger frusterade svenskar.
Frågan är väl, vad gör ni i Norge? Duger det inte med Dalsland? :roll:
  • 1
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 552

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]