...

Moderator: Moderatorer

Hur då menar du? Genom att han låg extra mkt i mitten först? Eller vad missar jag? :)

Det var en småläskig situation.. Jag tycker att han kunde gått närmre sin vall samt saktat ner lite..
Det är svårt att läsa andras tankar helt klart, hänsyn och annat ska man ju självklart ta till sig men i detta fallet känns det svårt att läsa en timmerbilsförarens tankar, speciellt också om man själv aldrig jobbar bakom ratten på ett sådant fordon.

Det är svårt att tyda vad medtrafikanter vill, ta t.ex. helljusblinkningar när man möts.
Det kan ju vara någon som varnar för vilt, poliskontroll, olycka eller att man bara har DRL-ljusen på fram. :)
Här kommer en till film.
Skitarg dimljusterrorist, massa folk som går i tid och otid, en hund bakom ratten på motorväg... o.s.v..
:)

[youtube]g7U7bZQjpvk[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=g7U7bZQjpvk
Ja, vad ska man säga. Hoppet är helt klart ute för människan som styrande över trafikarbetet. Men mycket går att få ordning på med självkörande bilar. Men hur ska man göra med alla oskyddade trafikanters beteende? Ska de få krav på att bära någon slags overall med servomotorer så att de också blir självgående? Dagens nivå i trafiken är inte bättre än så här som på din film. Om möjligt är den ännu sämre. Arma människor...

I framtiden tittar man tillbaka på dagens trafikarbete och konstaterar att det tillhörde den gamla tiden. Och man konstaterar samtidigt sannolikt att allt var inte bättre förr...
Det är tur att du har tålamod,skulle Mr Dimljus tackat mig på det där sättet så hade nog innertaket i min bil brunnit upp :)
Sen vart jag förvånad att inte nån lat rackare hade parkerat på handikapp rutorna utanför jula,tycker att varje gång jag är där så
verkar dom ha glömt glasögonen hemma.
Synfel är ett handikapp.. Gills inte det alltså?? :D

Den där dimljusmänniskan gjorde mig mer upprörd än vad filmen visar.. Jag satt och kokade av ilska där.. Fattar inte hur jävla dum i huvet vissa är.
joel80 skrev:Jag satt och kokade av ilska där..
Du får se till att beställa nästa bil med extra värmetåligt innertak. Kanske även extra slagtåligt... :wink:
Joel du skulle komma hit till USA och köra lite då hade du inte behövt klippt i filmerna överhuvudtaget :). Höger filen används knappt nästan bara när du ska svänga av eller ansluta. Det körs om på både höger och vänster sida, ingen har lyset påslaget på dagen :) m.m. Dock trivs jag rätt bra i trafiken, lastbilarna ligger på som tokar knappt man kommer om dom fast man kör i 70mph(112km/h). Sen dimljus terrorister finns det mycket gott om här det är väldigt besvärade samt avbländning vid helljus är det lite sisådär med också mycket irriterande.
  • 1
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 356
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]