...

Moderator: Moderatorer

Här kommer min senaste film.

Jag känner som grillchips och några andra. Det är en utmaning att få ihop tillräckligt intressanta händelser. Nu har jag väl kört i mer änä en månad sedan min förra film och då tycker jag ändå att ribban för att få komma med i en film är för låg. Nåja. Här är den i alla fall:

[youtube]CVZl8hBoCtU[/youtube]
Vilken toksegis vid 2:40, okej att man får köra efter sim egen förmåga, men det där blir på gränsen till farligt, och är en sån sak som är starten på en långvarig kö!

7:18
- Varför tutade pappa?
- För att det var en kärring som höll på att krocka med pappa!

Hahahahahaha...
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
joel80 skrev:Vilken toksegis vid 3:40, okej att man får köra efter sim egen förmåga, men det där blir på gränsen till farligt, och är en sån sak som är starten på en långvarig kö!
Ja sakta gick det. Men han gjorde ju inget direkt fel eftersom han låg i den fil som vägmarkeringarna visade. Dessutom var det ju 70 km/tim vilket gjorde att de som vill köra fortare, lagligt kunde köra om på höger sida.
SvenB skrev:Ja sakta gick det. Men han gjorde ju inget direkt fel eftersom han låg i den fil som vägmarkeringarna visade. Dessutom var det ju 70 km/tim vilket gjorde att de som vill köra fortare, lagligt kunde köra om på höger sida.
Det där stämmer väl inte (inte för att jag är så kinkig själv, kör ofta om till höger) man får väl bara ligga kvar i sin fil beroende på vart man ska och köra om till höger, jag har för mig att man inte får göra en aktiv omkörning på höger sida.
Jo, nog stämmer det. När det är 70, eller lägre får du köra om på båda sidor. Ett bra exempel är väl Essingeleden.
Sekvensen började 2:08 (jag skrev 3:40 av nån konstig anledning.. ni förstod ändå. ;) )
Fram till 2:47 är det 90km/h som är hastighetsgränsen.

****Spekulationsvarning****
Jag har också för mig att man inte får göra en aktiv omkörning till höger, trots filer som går åt olika håll. T.ex får man ju inte använda en avfart som omkörningsfil.. bör ju räknas ungefär likadant. (Om det är mer än 70km/h som gräns.)

:)
De här siffrorna kanske förklarar många konstiga beteenden i trafiken.
Enligt beräkningar som Vägverket gjort, kör dagligen i genomsnitt ca 14 400 förare med en promillehalt över den tillåtna, dvs 0,2. Det innebär att ca var 500:e förare kör onykter.
Om jag har rätt information så finns det ungefär 15000 taxibilar i Sverige.
Haha.. Mwi.. du menar att det i allafall är statistiskt säkerställt att åtminstone 600 taxibilar har nyktra förare? :D
Nej så elak är jag inte att jag pekar ut några yrkesgrupper :D tänkte mer på för varje taxibil du ser i trafiken. Nästan lika många bilister är samtidigt ut på vägarna och kör onyktra, något att tänka på när man ser en bil som kör konstigt eller när skall gå över gatan.
Mmmm... Däremot tror jag förekomsten av onyktra förare är större utanför stan, till skillnad från taxibilar. ;)

Jag skulle behöva en kamera åt sidorna också.. Väldigt VÄLDIGT många av de som kör konstigt eller vinglar sitter med en mobiltelefon vid örat eller håller på att knappa på densamma. Den förekomsten tror jag är betydligt vanligare än rattfyllon. Där är det inte var 500:e förare utan snarare typ var 10:e! (känns i allafall så ibland.)
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 356

Klippte röret Körde silver-lod vid banjo[…]

Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]