...

Moderator: Moderatorer

Det där med kökörning, idag påväg till skolan så stötte jag på 2 totala douchebags inom loppet av.. 10sec? Video kommer ikväll skulle jag tro, men det är ett klockrent exempel på fulkörning i ett normalt ganska igenkloggat område.

Joel: Den där lastbilen som du får vika undan för, förstår att du blev nojig. Man har ju varit med om att man knuffas åt motsatt håll än det man svänger mot när det är mycket snö som även är packad hårt.
Edit:
Och som andra påpekat, den där cyklisten alltså... Goddag yxskaft.
sverige2: Jo det hade troligen gått att få stopp snabbare då. Jag fick med dubbfria vinterdäck när jag köpte V60n i höstas och tänkte att jag får väl köra ett år på dem (det är rätt bra mönster kvar) och byta sen. På de vägar jag kör på är det en himla skillnad.. Jag tycker framför allt att antisladdsystemet funkar väldigt mycket sämre. På V70n med dubbat hjälper det till betydligt snabbare och med större effekt.

grillchips:
Ja, var lite orolig.. nu hade jag fått ner farten till nästan 20km/h vid mötet så det gick inte så fort och risken för att det skulle hända nått var lite mindre. (GPS-ens fart i bild ligger efter nån sekund.) Men det var fortfarande lite läskigt att känna hur det bromsade in i snön på högra sidan. Där gissar jag att antisladdsystemet hjälpte till att hålla bilen på rak kurs.

Och väntar med spänning på dina klipp. ;)
fjohan82 skrev:En snutt från idag, hur man kan köra i Södra länken i Stockholm om man tror sig äga tunnelsystemet... :roll: http://youtu.be/w0cVB73JHZY
De där är en anledning till att jag skaffat starktonshorn på bilen, och jag hänger på tutan hela vägen förbi. Om de inte kommer in i kön på en gång kan det bli 10-15 sekunders tutande. Helst skulle jag vilja göra som busschaffisen i Ryssland, men har inte vågat (än).
Så, här är det senaste. En liten samling, kör för korta sträckor för att hinna vara med om tokigheter verkar det som.
Det sista i videon är douchebagsen från imorse.
[youtube]A5guja4LoEg[/youtube]
Mwi skrev:Ca 4 minuter in i filmen när Audin kör om dig och bromsar och även slår på varningsblinkers, har du retat den föraren innan ??:-/
Jag hade inte ens sett det före du nu påpekade det! :) Nej det gjorde jag inte (om han inte blev väldigt sur över att jag "bara" låg 11-12km/h över hastighetsgräns i omkörningsfilen), men jag tror så här i efterhand att det var ett förlåt från honom, för jag blinkade till med helljuset lite kort då han svängde in o saktade in.
Han steg lite i mina ögon nu.. och det är trevligare om vi tolkar det som ett förlåt. :)
grillchips skrev:Så, här är det senaste. En liten samling, kör för korta sträckor för att hinna vara med om tokigheter verkar det som.
Det sista i videon är douchebagsen från imorse.
Spoiler »
1:08
Han blinkar en snabb gång med sina "varningslampor" så han verkade vara medveten om att han "stal" turen för dig.

Sen skrattade jag åt DRL-nissen.. och att du verkade glad för att äntligen få blinka lite ån nån utan bakljus! hahahaha....
Ja, jag glömde skriva det i videon. Det uppmärksammade jag då jag körde varför jag heller inte surade och hängde mig på tutan. Hade även våra diskussioner här i forumet gällande lastbilar som inte stannar vid rondeller i åtanke och lät det passera. Jag gasade ju även på för att hinna förbi grönt så vi fulade väl oss lite båda två. :D

ÄNTLIGEN fick jag chansen att praktisera lite på en stealth-bil! :D Jag blev lite glad i hågen där faktiskt och ville se om personen lyckades förstå mitt budskap. Jag tror såhär, och det ska jag prova direkt vid nästa tillfälle: helljus tills dess att personen blir störd/reagerar och kanske bromsar eller duttar med dimljus. Då slår jag on/off på mina lyktor och hoppas på resultat.
Du har satt griller i huvudet på mig! :D
Griller i huvet på grillchips.. :D

Jag blinkar betydligt mer med halvljusen än dig på DRL-nötter tror jag.. Är lite skraj för att för mycket helljus ses som väldigt aggressivt. :) Eller så såg man inte så bra på videon om du gjorde det eller inte. :)
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 356

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]