...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:En snutt från idag, hur man kan köra i Södra länken i Stockholm om man tror sig äga tunnelsystemet... :roll: http://youtu.be/w0cVB73JHZY
Köfuskare... är nog det som gör mig mest irriterad i trafiken. Att de på alla andras bekostnad ska tränga sig före flera hundra bilar bara för att de anser sig bättre. Sen när tyvärr folk släpper in dem så lär de sig ju att det fungerar att bete sig så...
Trist beteende, men det ligger i tiden, JAG är viktigare än alla andra. Det är ju en sak att han tränger sig in i en fil och ställer till det, men egentligen är det i mina ögon än värre att han dessutom blockerar 50% av södra länken genom att bli stillastående i en fil för att han inte hittar en lucka och kan tajma den... :evil:
Är det sånt man kallar tunnelseende? :)
Jag stämmer in i kören ang köfuskare! Fruktansvärt irriterande.. Det skapar ryckigare trafik, alla kommer fram långsammare (förutom idioten) och ofta blockas också andra vägar när fuskaren inte lyckas komma in i filen direkt.
Suck...
Jag vill nog tona ner detta lite. Vad gör den vita bilen för fel egentligen. Jo föraren kör in ett par meter efter den heldragna linjen börjat. Om man ska resonera som ni ovan, skulle den heldragna linjen varit mycket längre. Köfuskare är för mig om den vita bilen skulle kört före TS in i tunneln, och gått ut till vänster för att vinna lite och sedan kört tillbaka till höger där föraren gjorde det nu. Men det gjorde föraren inte, utan låg kvar i sin fil så länge det var tillåtet.
Är det kö i den filen man ska av till är det ett jävla sätt att köra förbi alla som ligger i den kön och sen smita före så alla andra får vänta längre, även om själva filbytet i sig är lagligt. Ser ingen större skillnad mot om någon skulle gå före alla i kön på ICA.
Jag har nu tittat på filmen en gång till. Vid vilken minut i filmen skulle den vita bilen bytt fil för att var just tycker du?
Från 1:00 och framåt finns hur många möjligheter som helst att gå in i tid (troligtvis innan med, jag kan inte vägen där)... att sedan den vita bilen väljer att köra in precis i sista minuten för att slippa köa som alla andra är det som är dåligt beteende.
Joels liknelse med ICA är bra, där hade troligtvis inte personerna gått vid sidan av kön hela vägen fram och "hoppat över" den sista "avspärrningen" och ställt sig längst fram... men så fort folk hamnar i var sin bil så tycks det av många var helt ok att bara se till sina egna intressen och ta för sig på andra bekostnad.
Sven, om man följer trafiken så skulle han ligga i högra filen redan innan 0:45 då bilen med kameran kommer ut i huvudröret i södra länken. Det är skyltat även innan det om jag inte kommer ihåg fel, så skulle det vara första gången han kör där (vilket jag ser som väldigt osannolikt ändå) borde han redan bytt.
Okej, då har jag varit "köfuskare" enligt er bedömning jag med många gånger. Jag har nog inte kört lika långt fram, men så länge det inte står still i högerfilen har jag nog legat kvar i min fil. Men när det börjar sakta ner har jag i de flesta fall bytt fil. :oops:
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 356

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014