...

Moderator: Moderatorer

Hilmer skrev:Idag blev jag ordentligt arg, ligger på en 40-strecka hemmavid med påslagen vänsterblinkers strax innan ett övergångsställe beslutar sig motorcykeln som legat bakom ett tag att han skulle köra om... :evil:
Tur man är vaken och kunde avbryta svängen, att folk inte kan tänka...

Men som tur är har jag möjlighet att i telefonen kolla upp regnr så jag fick fram ägaren, gjorde en sökning på eniro och fick fram telefonnr och skickade en liten hälsning till hans mobiltelefon :twisted: 8)
Vad skrev du? ;)

Sak jag stör mig på är folk som inte följer högerregeln. Inte kul att bli påkörd av en bil när man kör moppe...
Användarvisningsbild
av Hilmer
svergie2 skrev:
Hilmer skrev:Idag blev jag ordentligt arg, ligger på en 40-strecka hemmavid med påslagen vänsterblinkers strax innan ett övergångsställe beslutar sig motorcykeln som legat bakom ett tag att han skulle köra om... :evil:
Tur man är vaken och kunde avbryta svängen, att folk inte kan tänka...

Men som tur är har jag möjlighet att i telefonen kolla upp regnr så jag fick fram ägaren, gjorde en sökning på eniro och fick fram telefonnr och skickade en liten hälsning till hans mobiltelefon :twisted: 8)
Vad skrev du? ;)
Jag skrev bara som det var, att hans omkörning på flera punkter inte riktigt följde regelboken och att jag önskade att hans körkort skulle tas i beslag, typ!
Inget hotfullt och elakt, skickade dessutom med skyddat nummer så han kan inte ens komma med några dumma bortförklaringar. För min del räcker det att han förstår att jag vet vem han är och kanske kan det få honom att tänka efter en annan gång.
Användarvisningsbild
av wissel
Dom som måste parkera på min betalda plats eller strax precis utanför den.
Det finns bara 2 platser sedan kommer nedgång till källaren o barnvagnsförråd mm.
När då någon ställer sig bredvid mig så blir barnvagnsfolket/cykelfolket irriterade på ALLA,
Igår ställde sig en civil polisbil precis så, efter en något sträv
tillsägning så backade han bort, Audi förstås,, :-) "Tjänsteutövning" påstod han, jag pekade 5 m. bort
på en lucka på 8 meter längs gatan...han trodde väl inte hans Audi fick plats !
Har även tokstoppat en bil här på gatan, 60 knyck på vår 30 gata, polisbil på utryckning sa dom...visade t.o.m. Leg.
Användarvisningsbild
av joel80
Fy faan.. sånt där stör mig.. Och bara därför blir jag lite "läskig" och börjar forska.

Tog reda på vad det var för en "typ".
Bilen är reggad på en 69-årig gubbe i Gävle!

Undrar om det var han som körde, eller den eventuelle 49-åriga sonen som bor på samma adress. (Med samma efternamn.)
Hade ju varit intressant och sms:a och fråga om det var han som körde som en riktig dåre eller om någon lånade hans bil.

Han hade för övrigt ett aktivt bolag inom branch: Lås, Låssmeder, Bilskydd, Rostskydd, Cykelreparationer, Motorcykelreparationer, Reservdelar

:D
joel80 skrev:Fy faan.. sånt där stör mig.. Och bara därför blir jag lite "läskig" och börjar forska.

Tog reda på vad det var för en "typ".
Bilen är reggad på en 69-årig gubbe i Gävle!

Undrar om det var han som körde, eller den eventuelle 49-åriga sonen som bor på samma adress. (Med samma efternamn.)
Hade ju varit intressant och sms:a och fråga om det var han som körde som en riktig dåre eller om någon lånade hans bil.

Han hade för övrigt ett aktivt bolag inom branch: Lås, Låssmeder, Bilskydd, Rostskydd, Cykelreparationer, Motorcykelreparationer, Reservdelar

:D
Såg bara att han svängde upp till hemlingby,kan inte du beställa hem en teoribok till han 8)
Hade jag suttit i mötande bil så hade jag då fan inte kört åt sidan,nos mot nos alla gånger..
Användarvisningsbild
av joel80
Vi kanske ska starta en insamling! :D
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 552

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]