...

Moderator: Moderatorer

Micce: Ja sådant blir man fan gråhårig på. :D Om jag ska vänster brukar jag om det är tomt, blinka först precis innan jag rullar iväg, men om bilar är bakom/kommer bakom i samma fil så slår jag allt som oftast på blinkersen direkt så att de vet.
MVH guds bästa barn. :lol:
Användarvisningsbild
av Perc
Det känns som att omkörning på höger sida på svensk väg är en synd värre än folkmord och dragspelsmusik tillsammans, eftersom folk sitter här och ondgör sig över mittfilskörare istället för att bara köra förbi. ;)
Haha ja. Jag har inga som helst problem med att köra om till höger men jag ser till att det sker så riskfritt som möjligt då många hellre är noga med att kolla ett vänsterbyte än högerbyte.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Idag blev jag ordentligt arg, ligger på en 40-strecka hemmavid med påslagen vänsterblinkers strax innan ett övergångsställe beslutar sig motorcykeln som legat bakom ett tag att han skulle köra om... :evil:
Tur man är vaken och kunde avbryta svängen, att folk inte kan tänka...

Men som tur är har jag möjlighet att i telefonen kolla upp regnr så jag fick fram ägaren, gjorde en sökning på eniro och fick fram telefonnr och skickade en liten hälsning till hans mobiltelefon :twisted: 8)
Användarvisningsbild
av sthlm
Idag kom en liten råtta (Chihuahua) gående ut framför bilen på ett övergångsställe släpandes på en fiskelina till koppel.
5 meter bakom kom en tjej fipplandes på mobilen utan att ens titta upp när jag kom rullande.
Skall tillägga att hon var skymd bakom ett buskage så jag såg bara råttan knalla ut innan hon syntes.
Undrar om hon kommer att släppa framtida barn på samma sätt.
Användarvisningsbild
av vetten
Hon kommer bärgis att göra som så många mammor gör idag nämligen använder barnvagnen som "murbräcka" när hon ska över ett övergångsställe.
Användarvisningsbild
av sthlm
Hilmer skrev:Idag blev jag ordentligt arg, ligger på en 40-strecka hemmavid med påslagen vänsterblinkers strax innan ett övergångsställe beslutar sig motorcykeln som legat bakom ett tag att han skulle köra om... :evil:

Men som tur är har jag möjlighet att i telefonen kolla upp regnr så jag fick fram ägaren, gjorde en sökning på eniro och fick fram telefonnr och skickade en liten hälsning till hans mobiltelefon :twisted: 8)
Polaren såg en bil kasta ut en massa skräp vid ett rödljus och drog ett SMS till ägaren.
Fick ett hövligt svar samt ett tack för informationen och förklarade kort att att det var hans son som förmodligen hade lånat bilen för sista gången och att han skulle få åka och plocka upp skiten efter sig.
av llesrof
Perc skrev:Det känns som att omkörning på höger sida på svensk väg är en synd värre än folkmord och dragspelsmusik tillsammans, eftersom folk sitter här och ondgör sig över mittfilskörare istället för att bara köra förbi. ;)
Eftersom det är förbjudet att köra om till höger om hastighetsgränsen är högre än 70 så räknar nog få med att det kommer bilar där och då är förmodligen uppsikten där lite si och så. Och då kör jag inte om där. Fattar man inte att man inte skall ligga i mittfilen i lägre hastighet än den skyltade så fattar men nog inte att hålla koll till höger innan man vinglar över dit :D
av Andis
sthlm skrev:
Hilmer skrev:Idag blev jag ordentligt arg, ligger på en 40-strecka hemmavid med påslagen vänsterblinkers strax innan ett övergångsställe beslutar sig motorcykeln som legat bakom ett tag att han skulle köra om... :evil:

Polaren såg en bil kasta ut en massa skräp vid ett rödljus och drog ett SMS till ägaren.
Fick ett hövligt svar samt ett tack för informationen och förklarade kort att att det var hans son som förmodligen hade lånat bilen för sista gången och att han skulle få åka och plocka upp skiten efter sig.
Skrattar klockrent.

Sonen blir nog förvånad.
Användarvisningsbild
av vetten
Att farbror Håkan inte inser att han är en fara i trafiken med sitt körsätt, han kör typ 20km/h om det regnar och klagar på att övriga bilister gör vansinnesomkörningar :-O) annars kör han aldrig fortare än 80 men det gör han även om hastighetsbegränsningen är typ 70 eller 90 annars så står han väl mest och väntar på att det ska vara grönt minst 200m åt alla håll innan han vågar köra ut på en väg.
Tyvärr inser han det inte själv och fortsätter köra utan tycker att han är den enda som kör som man ska.

Kommer att bli jätteglad när han slutar köra bil, cykel, buss och taxi är nog vad han borde använda :-)-)

Jag tycker att man borde införa obligatorisk körkortstest vart femte år för alla som har körkort det skulle rädda många liv i trafiken.
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 552

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt