...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
sthlm skrev: Hur förklarar man för en ung tjej att det är ganska osmart att parkera så att man tar upp tre parkeringsplatser när det råder brist på parkeringar i ett område?
Hon pladdrade i sin jävla mobil med sitt hubbabubbasnack och parkerade sitt lik till bil så snett att man såg i kors.
Jag måste vara dum i huvudet som inte lyckas förmedla detta till henne.
Hon tyckte att det var ju en parkering och då får man väl parkera där..?
Jag var tvungen att "använda" dragkroken idag då jag inte hade mer än millimeter från parkeringsförbudsstrecket framör mig till godo då den här föraren parkerat 1,5 meter fram på sin parkering..
parkering.jpg
parkering.jpg (353.31 KiB) Visad 489 gånger
Användarvisningsbild
av ER
sthlm skrev:Hur förklarar man för en ung tjej att det är ganska osmart att parkera så att man tar upp tre parkeringsplatser när det råder brist på parkeringar i ett område?
Hon pladdrade i sin jävla mobil med sitt hubbabubbasnack och parkerade sitt lik till bil så snett att man såg i kors.
Jag måste vara dum i huvudet som inte lyckas förmedla detta till henne.
Hon tyckte att det var ju en parkering och då får man väl parkera där..?
Klaga på dom som beräknar storleken på platserna samt antalet. Det är där felet sitter med plaster anpassade för småbilar från 80-talet, inte dagens lite större bilar, lägg till att man inte gör korrekt och tar bort ett antal plaster per rad så man får plats med fria ytor mellan varje parkering så dörrar kan smällas upp utan att skada andras ägodelar. Du ser att det är ren självbevarelsedrift att parkera kontrollerat som andra uppfattar som "slarvigt" men uträknat så att man slipper dörruppslag för vissa inte kan uppfostrar sina små/ser till att barnlåset är aktiverat så dörrar inte kan flyga upp eller en typ av människor inte respekterar och är rädd om andras fordon när dom skiter i hur deras egen ser ut eller råkar illa ut. Ta bort lite trottoarer/cykelvägar och ersätt med tillräckligt antal P-platser är inte PK idag även om det är rätt lösning.
Användarvisningsbild
av joel80
ER, Sthlm pratar om parkeringar längst med en gata om jag förstod rätt. Att ställa sig så man tar upp flera platser i ett område där det ofta är fullt är sjukt irriterande..
Bodde tidigare i ett sådant område med låånga p-platser längs gatan. Folk kunde inta parkera förstod jag, Men kommunen ville absolut inte göra p-rutor för då skulle det få plats en bil mindre per gata sa de. Mitt svar var att det gör det redan för att folk inte kan parkera, sedan skiftade de till att då skulle ju inte bil med husvagn kunna parkera, jo lätt sa jag, lös två biljetter bara. De ville dock inte göra det lättare och smidigare att parkera. Kom man hem efter kl 18 fick cirkulera runt kvarteret för att någon sneseglare ställt sig 1,5 meter in och en annan 1,5 meter framför denna och så vidare.

Informerade på mitt artigaste sätt för en granne att man får stå med bilen utanför så länge alla hjulen är innanför markeringarna. Oooh tusan sa han, det underlättar ju så att alla får plats sa han och tackade för tipset. Senare tröttnade jag dock och gav upp hoppet för bilismen :wink: Vi har det bra här även om det kan bli bättre.
Användarvisningsbild
av vetten
Hantverkarlådor oftast vita som vare sej blinkar håller hastigheten (inte jämn fart) då dom oftast är upptagna med sin mobiltelefon och gärna gör anteckningar samtidigt.
Användarvisningsbild
av sthlm
ER skrev: Klaga på dom som beräknar storleken på platserna samt antalet. Det är där felet sitter med plaster anpassade för småbilar från 80-talet, inte dagens lite större bilar, lägg till att man inte gör korrekt och tar bort ett antal plaster per rad så man får plats med fria ytor mellan varje parkering så dörrar kan smällas upp utan att skada andras ägodelar.
joel80 skrev:ER, Sthlm pratar om parkeringar längst med en gata om jag förstod rätt. Att ställa sig så man tar upp flera platser i ett område där det ofta är fullt är sjukt irriterande..
Det är en parkeing dörr mot dörr utan målade rutor. Sunt förnuft får avgöra avståndet mellan bilarna.
Att parkeringsrutor 2014 är beräknade utifrån bilar från 60-talet håller jag med om.
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. my misstake då. :)

Fortfarande störande om folk tar två platser! Där behöver man inte parkera exakt lika tajt som på många ställen där rutorna är för små för dagens bilar..
Man har lust att repa/parkera in sånna som på ställen där det är dåligt med parkeringar tar 2st. (På stora parkeringar har jag inget emot folk som ställer sig över två så länge dom inte tar de närmsta parkeringarna. Ska man parkera så får man göra det i "utkanterna" tycker jag.)
av BennyL
Mittfilsåkning på trefilsväg :evil:

Idag (okej då liknande händer VARJE dag) så var det en långtradare på valde mittenfilen från Väsby och söderut på E4:an och tyckte att han låg bra där... Men sedan fick han problem, eftersom han kom ikapp en Transit med släp som, tada tada... låg i mittenfilen och körde sina laglydiga 80 km/h så långtradaren behövde bryta sig ut i vänsterfilen och köra om fanska... Transiten så då var hela E4:an blockerad av 80-åkare... ja inte högerfilen då, för den var ju tom...

Hur f-n tänker folk? :evil: :evil:
Fyrfilig trafikkorsning med trafikljus, två filer åt vardera hållet. Kommer mot korsningen, bilen i högerfilen blinkar höger, bilen i vänsterfilen blinkar inte, jag skall rakt fram så väljer vänsterfilen. Det blir grönt, då åker bilens vänsterblinkersblinkers på i bilen framför mig. *knorr* :wink:
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 552

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]