...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:
sthlm skrev: Det nya trevliga Sverige visar sitt sanna ansikte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19371189.ab
Ja fy faan! Även om jag jobbar med video skulle första prioritet ju självklart vara att bedömma situationen, antal skadade och hjälpa till fram till att räddningstjänsten tog över. I ett sånt läge skulle jag ta fram kameran och börja fota/filma. Alltså när räddningstjänsten kommit fram och ber mig backa.
Varför? Vad får du ut av att filma när räddningstjänsten försöker rädda de inblandade? Jag tycker mest att det låter makabert.
Användarvisningsbild
av joel80
Förutsatte att alla här visste att jag jobbade med video och foto... :) Flåt..
Jag skulle alltså efter att ha hjälpt till med allt jag kunnat, gå in i "work-mode".
Jag försöker hitta ord för hur jag känner för beteendet hos de som stannade vid olycksplatsen och började filma i stället för att försöka hjälpa men det enda som jag kan komma på är alternativen brist på empati eller "tomma i huvudet"

Mvh GK
gnestakalle skrev:Jag försöker hitta ord för hur jag känner för beteendet hos de som stannade vid olycksplatsen och började filma i stället för att försöka hjälpa men det enda som jag kan komma på är alternativen brist på empati eller "tomma i huvudet"

Mvh GK

Jag blev faktiskt förvånad när jag hörde om det på nyheterna. Men karma säger jag!
Användarvisningsbild
av vetten
Tror att tidningarna rår för mycket av att folk filmar så fort det händer/har hänt något eftersom dom ju betalar för bilder av just sånt.
Sedan tror jag också att i dagens "dela"-samhälle så är det något häftigt med att filma lite, slänga upp på sin facebook och på något udda vis stoltsera med att man var på plats. Om inte annat bevisa att man var där. Varför det nu är så revolutionerande att vara på plats vid en olycka.
grillchips skrev:Varför det nu är så revolutionerande att vara på plats vid en olycka.
De tror väl de är någon form av korrespondent, "I händelsens centrum se mina vänner, se" :) (Tyvärr)
vetten skrev:Tror att tidningarna rår för mycket av att folk filmar så fort det händer/har hänt något eftersom dom ju betalar för bilder av just sånt.
Kanske, men man har ändå ett val att filma eller att hjälpa till. Man har i princip alltid minst ett val.
Användarvisningsbild
av sthlm
llesrof skrev:
vetten skrev:Tror att tidningarna rår för mycket av att folk filmar så fort det händer/har hänt något eftersom dom ju betalar för bilder av just sånt.
Kanske, men man har ändå ett val att filma eller att hjälpa till. Man har i princip alltid minst ett val.
Jag var i Farsta häromdagen då dom rånade Forex och det var knappt så att rånarna hade hunnit lämna platsen så stormade folk fram med mobiler och filmade och fotade.
Rånarna verkade inte så intressanta att filma utan den brinnande bilen dom lämnade efter sig verkade dra mer.

Hur förklarar man för en ung tjej att det är ganska osmart att parkera så att man tar upp tre parkeringsplatser när det råder brist på parkeringar i ett område?
Hon pladdrade i sin jävla mobil med sitt hubbabubbasnack och parkerade sitt lik till bil så snett att man såg i kors.
Jag måste vara dum i huvudet som inte lyckas förmedla detta till henne.
Hon tyckte att det var ju en parkering och då får man väl parkera där..?
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 552

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]