...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Killen berättade även att de fick och hade gjort en sak i Karlstad som jag tycker är sjuk.
Ordningsmakten hade jagat en 16åring på en stulen MC som de sedan knuffat av vägen...... HALLÅ!!!!!!
Och den killen som berättade det... han har naturligtvis full koll på vad polisen sysslar med i enskilda fall? Hans version och påståenden kan naturligtvis inte ifrågasättas? Har han sagt något så är det rätt, riktigt och oemotsagd sanning som du säväljer med hull och hår utan att fundera vidare?
av Provocative
Eftersom folk här inne inte verkar kunna läsa frågan utan mest hakar upp sig på bakgrunden jag hade till frågan så gör jag det nu enkelt för er. Jag raderar allt som inte ÄR frågan så kanske ni som skriver kan hålla er till ämnet och inte till mina åsikter eller bakgrund.
Är ni intresserad av mina åsikter om polis o andra myndigheter som har med Volvobilar o trafik att göra så ber jag er att skapa en tråd om det så ska jag svara där om ämnet intresserar mig.
av llesrof
Provocative skrev:Eftersom folk här inne inte verkar kunna läsa frågan utan mest hakar upp sig på bakgrunden jag hade till frågan så gör jag det nu enkelt för er. Jag raderar allt som inte ÄR frågan så kanske ni som skriver kan hålla er till ämnet och inte till mina åsikter eller bakgrund.
Är ni intresserad av mina åsikter om polis o andra myndigheter som har med Volvobilar o trafik att göra så ber jag er att skapa en tråd om det så ska jag svara där om ämnet intresserar mig.
Men skippa bakgrunden nästa gång så slipper vi blanda in den om den nu ändå inte har med saken att göra. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Guligan
Haha, denna tråd blev rätt mysko när i stort sett hela trådstarten försvann... :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja sannerligen. Lite tråkigt att en del inte vill stå för sina åsikter, utan raderar dessa när han får mothugg.
av Linqid
Provocative skrev:Eftersom folk här inne inte verkar kunna läsa frågan utan mest hakar upp sig på bakgrunden jag hade till frågan så gör jag det nu enkelt för er. Jag raderar allt som inte ÄR frågan så kanske ni som skriver kan hålla er till ämnet och inte till mina åsikter eller bakgrund.
Problemet är att det inte finns något konkret svar på din fråga. Vi pratar om beslut som tas på sekunden, och helt avgörs av situationen och rådande omständigheter. Ett solklart - Ja! Preja honom av vägen! kan bli till ett solklart Nej, för fan! Låt honom löpa! beroende på tid, trafik, väder, brott, hastighet, osv. trots att samma 16-åring på MC jagas i båda exemplen.
av Provocative
KKR skrev:Ja sannerligen. Lite tråkigt att en del inte vill stå för sina åsikter, utan raderar dessa när han får mothugg.
Vem har sagt att jag inte står för mina åsikter? Det gör jag. Men den här tråden handlar inte om mina åsikter.

Problemet är att det inte finns något konkret svar på din fråga. Vi pratar om beslut som tas på sekunden, och helt avgörs av situationen och rådande omständigheter. Ett solklart - Ja! Preja honom av vägen! kan bli till ett solklart Nej, för fan! Låt honom löpa! beroende på tid, trafik, väder, brott, hastighet, osv. trots att samma 16-åring på MC jagas i båda exemplen.[/quote]
Det svaret handlar om tråden och jag kan inte mer än att hålla med.
Användarvisningsbild
av vetten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13630865.ab

Tycker att den här visar på hur dåliga polisen är att köra bil när det gäller. Dom verkar ju inte haft någon koll på övrig trafik.

Jag har tyvärr sett för många vansinniga utryckningskörningar av snuten för att tro att dom behärskar bilen eller överhuvudtaget har nån koll.

Tråkigt eftersom man räknar med att dom åtminstone borde kunna köra bil innan dom kör utryckning ?:-/
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bara för att det står Polis på bilen, på uniformen och legitimationen så innebär det inte att man slutar vara människa...Olyckor händer tyvärr!

Vad det gäller jakt och inte jakt så går det ungefär som att fråga hur långt ett snöre är. Det finns måånga saker att ta hänsyn till.

En sak jag har tänkt mycket på - Folk som spyr galla över polisen, hoppas verkligen inte att dom ringer 112/114 14 när dom behöver hjälp själva. Likadant folk som reagerar på att det ofta går undan rejält (även utan blåljus, som är ok och står med i trafikförordningen) och gnäller över det. När ni själva är i en situation där 1 minut kan göra skillnad på liv och död, hade ni önskat att polisen slagit av på farten då?
Användarvisningsbild
av Mabuse
XC90_Executive skrev: Likadant folk som reagerar på att det ofta går undan rejält (även utan blåljus, som är ok och står med i trafikförordningen) och gnäller över det. När ni själva är i en situation där 1 minut kan göra skillnad på liv och död, hade ni önskat att polisen slagit av på farten då?
70km/h genom tätbebyggt bostadsområde, bara för att barnen som ska släppas av vid dagis inte ska missa frukosten? Det kallar jag inte liv och död.
Å andra sidan, jag ska inte klaga, för det gick rackarns fort att samla ihop två radiobilar när min fru blev påkörd när hon cyklade hem från jobbet. Synd bara att de personer som blev vittne till olyckan körde vidare istället för att stanna och lämna vittnesmål. Men ynkryggar finns ju överallt. :evil:

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]