...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
eccy243 skrev:Fy fan vad sur man blir när man läser sånt här! For the record så toppar en V70 2,4 170 hk 215 knyck. Men då ska de vara väldigt rakt. :wink:
På mätaren eller i verkligheten?
Användarvisningsbild
av SvenB
JimmyG skrev:
Jo.. jag fick 4000 kr i böter
Här är det "många hundar" begravda, en hel kennel. Om du fick en böteslapp på plats på 4.000:- så har han mätt din hastighet till mellan 36-50 km/tim för fort. Alltså dina c:a 110 km/tim som du erkänner att du haft då han stoppade dig. Om han åberopar de påstådda 196 km/tim på motorvägen så skulle du inte fått någon böteslapp alls utan rapport till åklagare. Allt enligt "prislistan". Om det gått till som du beskriver, har du stora förutsättnimgar att klara dig. Men kontakta en jurist.
Användarvisningsbild
av JimmyG
KKR skrev:
JimmyG skrev:
Här är det "många hundar" begravda, en hel kennel. Om du fick en böteslapp på plats på 4.000:- så har han mätt din hastighet till mellan 36-50 km/tim för fort. Alltså dina c:a 110 km/tim som du erkänner att du haft då han stoppade dig. Om han åberopar de påstådda 196 km/tim på motorvägen så skulle du inte fått någon böteslapp alls utan rapport till åklagare. Allt enligt "prislistan". Om det gått till som du beskriver, har du stora förutsättnimgar att klara dig. Men kontakta en jurist.

Nej, fick inte boten på plats, fick den va åklagaren, det enda jag fick på plats var beviset om omhändertagandet av mitt körkort.. inget annat.
Användarvisningsbild
av SvenB
JimmyG skrev:
KKR skrev:
JimmyG skrev:

Nej, fick inte boten på plats, fick den va åklagaren, det enda jag fick på plats var beviset om omhändertagandet av mitt körkort.. inget annat.
Jo, men lik för baskat är det 36-50 km/tim hastighetsöverträdelse, inte den fantasiöverträdelse polisen påstår.
Användarvisningsbild
av JimmyG
Såja, nu är det klart... jag har misst jobbet, en heltidsanställning som jag hade fast. JOBBADE... som busschafför i Norge men grymt bra lön, så min fru behövde inte jobba alls utan kunde ta hand om barnen i lugn och ro.

NU.. från o med idag.. har jag inte ett öre i inkomst, har kontaktat NAV som säger att jag har ingen rätt till pappa permission efterssom jag inte längre har ett jobb, jag får heller inget liknande svensk akassa, efterssom jag då måste uppehålla mej i norge, får alltså sitta i en lägenhet och inte åka hem till familjen alls i sverige, vilket jg INTE accepterar.

Får inte ens socialbidrag från norge, för jag har en bil och en husvagn som skall säljas först!

Får INGENTING från sverige heller efterssom jag jobbar och betalar skatt i norge!

Är det nu man skall ge sej in i dom kriminella världarna?

Vet inte vad jag skall göra... vi är 5 personer i familjen som nu är HELT utan inkomst! Wnda vi har är barnbidraget på 3600 kr och frugans lilla mammapeng på ca 4000 kr...

ÄR DET HÄR VERKLIGEN MÖJLIGT??

Åklagaren har semester fram till 3 augusti, och ingen annan vill ta i fallet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]