- mån 08 mar 2010, 20:32
isak skrev:då vet du inte vad du pratar om stringerbell!Han vet nog säkert vad han talar om. Det där är ju ganska speciella omständigheter. De flesta av oss kör nog inte omkring med en automatväxlad D5:a med husvagn till vardags och då sparar man en del soppa genom att ligga i 80 istället för 90.
funkar inte med en D5a aut- rena katastrofen med en husv-efter, under 90 km gäller gå ned ett steg ingen ekonomi i det! egna erfarenheter.
isak
Att sänka hastigheten 20 km/h på en sträcka tycker jag är överdrivet. Samt att i princip alla 90-sträckor i länet har blivit 80-sträckorDet beror ju på hur sträckan ser ut. De flesta tycker nog att sänkta hastigheter är överdrivna, speciellt unga grabbar som tycker att det är skitfränt att köra fort som fan. I praktiken är ju sänkta hastighetsgränser ett icke-problem eftersom de flesta ändå gasar på i den gamla invanda hastigheten. Fartkamerorna är ju bara ett problem om man har för avsikt att köra för fort dör dom står. Det måste vara enklare att anpassa sin hastighet till hastighetsgränsen än att hetsa upp sig över kamerorna och köra som en galning mellan dem. Nu väntar jag bara på att någon skall sätta igång att kalla mig moralkärring och liknande tillmälen. Det brukar bli så när någon med förnuftiga argument ifrågasätter folks självklara rätt att köra hur fort de vill. :mrgreen:
"I didn't hear the question but the answer is aliens"