...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Finns/fanns massor av såna i/runt Stockholm förut. Visade grönt så länge mottrafiken hade rött, släppte förbi några först sedan slocknade gröna pilen och då gällde den vanliga gröna signalen. Men jag minns ingen där det lyser rött i den rakt fram, men det var länge sedan jag åkte förbi en sån.
Användarvisningsbild
av js1
Har du grönt för vänstersväng på Google maps bilden får du lov att svänga även om ljuset rakt fram visar rött. Isåfall har gubben gjort ett misstag.
av Johansson92
js1 skrev:Har du grönt för vänstersväng på Google maps bilden får du lov att svänga även om ljuset rakt fram visar rött. Isåfall har gubben gjort ett misstag.
Ja exakt måste ha varit ett fel av honom. för jag får väl köra ?
Användarvisningsbild
av andreas 80
js1 skrev:Här då?

http://maps.google.se/maps?f=q&source=s ... 3,,0,11.65
I den korsningen kan det väl omöjligt vara grönt vänster samtidigt som rött rakt fram?
Om man skall svänga vänster där så har ju både mötande på stora vägen och vänstersvängande på sidovägen rött ljus.
Det innebär att det måste vara grönt ljus även för de som skall rakt fram om det är grönt vänster.
av Johansson92
andreas 80 skrev:
js1 skrev:Här då?

http://maps.google.se/maps?f=q&source=s ... 3,,0,11.65
I den korsningen kan det väl omöjligt vara grönt vänster samtidigt som rött rakt fram?
Om man skall svänga vänster där så har ju både mötande på stora vägen och vänstersvängande på sidovägen rött ljus.
Det innebär att det måste vara grönt ljus även för de som skall rakt fram om det är grönt vänster.
Pilen till vänster visade GRÖNT och den andra RÖTT jag kör inte på rött annars :S men pilen visade att jag fick köra och jag blev förvånad över en tvärbromsning :O
Användarvisningsbild
av js1
Fast varför skulle man få svänga vänster men inte köra rakt fram från samma håll i den korsningen?
av Johansson92
js1 skrev:Fast varför skulle man få svänga vänster men inte köra rakt fram från samma håll i den korsningen?
Vet ej för jag vet att det bara var jag som hade grönt! åt båda hållen. jag såg inte fel eller något bombsäker på saken.
Användarvisningsbild
av js1
Det tråkiga är att hans ord är lag. Du lär knappast komma nånstans med en överklagan. Bara att bita ihop och ta nya tag. Förstår att det känns surt.
:wink:

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]