...

Moderator: Moderatorer

isak skrev:dom är väldigt duktiga på att dra in pengar på skitsaker, hastigheter bälten mm!
På vilket sätt är det fel att ge böter för fortkörning och folk som inte har bälte??
isak skrev: med lätthet kunnat få helikoptern kvar på taket med ett skott i stjärtrotorn? rätt eller fel har jag inte fakta för? gisslan osv?
isak
Det är inte Hollywood vi lever i. Man skjuter inte skarpt i bebyggda trakter om inte liv skulle hänga på det. Det gjorde det inte i det här fallet utan skottlossning skulle enbart orsakat risk för skada på annan.
isak skrev:hur skraja ca 30 poliser kan vara, for in i sina bilar innan helikoptern lyfte. kanske fanns vittnesiaktagelser som kunnat varit till hjälp! kanske en prickskytt med lätthet kunnat få helikoptern kvar på taket med ett skott i stjärtrotorn? rätt eller fel har jag inte fakta för? gisslan osv?
isak
Vad tror du kan hända om du slår ut stjärtrotorn på en helikopter som ligger i luften? Den ramlar ner. Inte så bra i bebodda trakter.
isak skrev:har alldrig sagt det heller!
den stod o VÄNTADE på taket!!
Enligt vad jag såg på TV så hovrade den och killarna klättrade i och ur.
på animeringen har du rätt! 0610 stod den o väntade den sekvensen lade säkert RPS filter på!
isak
isak skrev:på animeringen har du rätt! 0610 stod den o väntade den sekvensen lade säkert RPS filter på!
isak
Tror jag det.
isak skrev:har alldrig sagt det heller!
den stod o VÄNTADE på taket!!
angående att inte skjuta på helikoptern !!! poliserna ville skjuta men FICK inte om ni har läst tidningar, men ni verkar bara vara ute efter att snacka skit om polisen , precis som alla andra gör för att dom inte löser brott, finns inga bevis i form av fingeravtryck eller dyl ( i andra brottsfall) vad fan ska dom göra TROLLA????
isak skrev:hur skraja ca 30 poliser kan vara, for in i sina bilar innan helikoptern lyfte. kanske fanns vittnesiaktagelser som kunnat varit till hjälp! kanske en prickskytt med lätthet kunnat få helikoptern kvar på taket med ett skott i stjärtrotorn? rätt eller fel har jag inte fakta för? gisslan osv?
isak
Och en prickskytt är något man med lätthet får fram tror du? Ansåg du kanske att de poliser som befann sig först på plats borde skjutit mot de rånare, beväpnade med automatvapen, som befann sig x antal meter högre upp (klart överlägsen placering) när de själva enbart har tillgång till sitt tjänstevapen på 9 mm? Kanske skulle börjat skjuta allihopa mot helikoptern och antingen riskerat en gisslansituation eller väntat tills de var i luften och riskerat att helikoptern kraschade bland omkringliggande bostäder? Make your pick.

I övrigt är det kul att läsa när folk skriver att svensk polis inte kan annat än att ge folk fortkörningsböter. Uppklarningsprocenten för följande brott år 2008 var:

Misshandel (inkl. grov) 48 %
Mord & dråp 92 %
Våldtäkt 57 %
Bankrån 55 %
Butiksrån 37 %
Personrån 33 %
Rattfylla 93 %

Källa: BRÅ

Vissa kan tycka att 48 % för misshandel eller 33 % för personrån är låga siffror. Jag tycker det är godkänt, med tanke på hur ofta man läser om att "gärningsmannen försvann direkt från platsen" och med signalement som "svart jacka, 35-årsålder". Då är det fan inte mycket man kan göra, om man inte heter Gunvald då förstås..
Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]