...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tullaren
mobilpratande kärringar ju ett stort hot, det finns ju ett annat hot o det är när 2 käringar sitter i samma bil då tappar dom all kontroll.
dom skryter att dom kan göra flera saker samtidigt, vilket kan vara sant.
Men köra bil o prata har dom ganska svårt med
Användarvisningsbild
av vetten
tullaren skrev:mobilpratande kärringar ju ett stort hot, det finns ju ett annat hot o det är när 2 käringar sitter i samma bil då tappar dom all kontroll.
dom skryter att dom kan göra flera saker samtidigt, vilket kan vara sant.
Men köra bil o prata har dom ganska svårt med
Så sant så sant :lol:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hoppas att grabben inte blir drabbad då han verkar kommit riktigt långt med kortet.
Hoppas även att ni slipper otrevligheter för olyckan på Gränby Centrum.
Användarvisningsbild
av vetten
cybermunk skrev:Hoppas att grabben inte blir drabbad då han verkar kommit riktigt långt med kortet.
Hoppas även att ni slipper otrevligheter för olyckan på Gränby Centrum.

TACK :lol: För att ni bryr er.

Ja jag har bara kommit så långt att bilen ska bli skadebesiktad fredagen den 20/3 och eftersom bilen är helförsäkrad så är det bara att lämna in den sen, vilket ju är bra.
Jo sonen har inte tagit skada av det inträffade, utan har snarare blivit bättre på att ha koll och han är mycket noga med att ge tecken och visa vart han ska. Han kan bli skitsur när någon gör fel.
Igår 14/3 fyllde han 29 och orsaken till att det inte blivit något körkort tidigare är att han har bott i Australien i 4och ett halvår år, för att plugga och sen jobba.
Han fick förresten några körlektioner på en körskola i present eller som en av lärarna där sa, testkörningar och med mej med i bilen så att vi kunde reda ut vad han behöver träna mer på.
Ja skadan ja ?:-/ Försäkringsbolagena måste ju göra upp sinsemellan och utreda vem dom anser som vållande. Så det är väl bara att vänta och stå för 3000:- i självrisk så länge och sen ta ställning till om man ska "Bråka" eller inte :mrgreen:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Låter gött det själv har jag haft körkort i 4 månader och 11 dagar bil i fyra månader om 1,5 timmar läs 2230
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Borde bli förbjudet att snacka i telefon utan heatset när man kör bil. Har själv fått en taxi i arslet för att han satt och flabbade skit. Sen försökte han skylla på mig att det var mitt fel för jag körde inte snabbt nog ut från gatan där jag hade väjningsplikt
Användarvisningsbild
av halmstaden
Ja, eller åtminstone borde det vara lag på att man ska kunna känna efter att man inte klarar av att prata i mobil... :roll:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Vetten har de kommit någon stans med utredningen? Vore faktiskt intressant att få veta då jag har lite koll på detta fallet. Keep him rolling!!
Användarvisningsbild
av vetten
Nej jag har inte hört något mera från försäkringsbolaget. Bilen ska på verkstad den 6/4 och jag får stå för självrisken på 3000:- tills vidare, men det är väl "Bara och bryta ihop och gå vidare" :mrgreen:
Får inte ut diff ur bakaxel

Har du tillgång till kap och svets? Du beh&o[…]

Nästa elbil från Volvo?

Är det samma stil på inredningen som i […]

Du får använda chassikods skylten enlig[…]

Det var en bild som visar hur länge volvos ol[…]