...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Samma här. Det finns inget försvar att köra på en felparkerad bil. Jag är inte ens säker på att räddningtjänsten går fri om de gör det.
av d1anny2
Micce1980 skrev:
d1anny2 skrev:All clear. Vederbörande granne som ofta hellre ställer sig i vägen än på sin egen plats hade nu även ställt sig precis runt hörnet från innergården.
Farten skall alltid anpassas. Men denna var det extra svårt. Lade en lapp på samma bil för tre månader sedan och bad honom använda sin p-plats istället för att blockera uppfarten. Jävla typ.
Någon skrev om att det var typiskt svenskar att reta upp sig på andra, men om något är typiskt svenskt är det väl ändå att skriva lappar istället för att prata med vederbörande. :wink:
Haha. Jo det stämma. Är ju dock så oerhört mkt enklare (och mindre effektivt) att lägga lapp. Ägarens barn går dessutom i samma dagisgrupp som min son. Så jag ser inte hur jag skulle kunna komma undan :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Komma undan? Från vad då :?:
Användarvisningsbild
av SvenB
Men om det är den bilen då "råkade" köra på, måste du väl ändå prata med honom om hans bil blev skadad. Allt annat är ju smitning. :!:
av PTV
Om man tror att man kan köra på felparkerade bilar och sedan inte behöva bry sig mer om ärendet bör man nog ifrågasätta om det inte vore bättre att ta bussen istället. :D
Senast redigerad av 1 PTV, redigerad totalt 0 gånger.
av d1anny2
Fast nu snackade jag om konfrontation av människan för hans nonchalance på föreningens område. Hade tidigare lagt lapp om felparkering.
Snackade Inte om att smita från olyckan. Det var er tolkning.
Han ringde nyss och fick mitt REGnummer.
Användarvisningsbild
av joel80
Vågade du nämna felparkeringen eller bangade du den konfrontationen. ;)
Man är i allmänhet dålig på att konfrontera folk, även om det behövs betydligt fler gånger än vad som görs.
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gick[…]