...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Då snackar vi runt 30-40kr/mil samt att HELA summan kommer tillbaka och inte den ynka nivå den ligger på idag samt att 7000kr är golvet innan man får tillbaka en ynka krona. Först då kan man säga att reseavdraget ligger på verklig nivå och inte bara ett sätt att blidka dom som anser att det är för dyrt att ta sig till jobbet.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
JSVARD skrev:
grammse skrev: Man kan ha direktlänk via dator så sparar vi in på en massa middagar oxå och efterfester på vuxen klubbar. :wink: :wink:
Svårt att åka (via direktlänk) till Boeing och fota deras nya flygplan för att göra animationer på det sedan. :???:

Dessutom gillar jag bjudsprit! :oops: :twisted: :wink:
kan inte du få ta del av ritningarna av de som byggde planet då????
e-mail! mycket bättre än avgaser och passagerare som sitter och "släpper väder" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Stackars flygvärdinnor gaser i alla former :D :D
av Amarace
Jag sitter i samma sits som Adde ungefär, jag bor i grannkommunen till hans kommun och bussförbindelsen som finns är skolbussen, på morronen kl 8 och tillbaka runt kl 15.30.

Jag måste köra 3 mil för varje dag jag arbetar och är tvungen att köra bil, även om det skulle ha gått buss på "arbetstider" skulle det inte gå då jag jobbar oregelbundet (8-17 ibland, 12-21 ibland, 14.30-23.30 ibland). Att köra nån liten skitbil då det är tätt på både älg och ren är inte heller för mig något alternativ, jag kör Volvo som är lite säker och det finns delar om man råkar ut för något.

Så detta gillas inte av mig om det går igenom :(
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Addekarlsson skrev:Lite sent, och från sveriges största skvallerblaska, men det ger ju lite hopp trots allt...
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 65,00.html

Mvh/ Adde

Det står i artikeln "om att satsa på stöd till fler tankställen för biogas."

Helt ok, MEN, detta räcker inte..... varför inte gynna inhemska biltillverkare (Volvo) så att inte bara företag men oxå privatpersoner kan köpa en Bi-Fuel/CNG Volvo UTAN att den blir dyrare i inköp än motsvarande bensinare. Förra regeringens (& den sittandes) oförmåga/ovilja att göra något av effekt innebär bara att det kommer att säljas Wolksvagen, ford osv ISTÄLLET för att Volvo hade återupptagit sin tillverkning av Bi-fuel bilar.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag tror inte att de kommer driva det förslaget speciellt långt.
Sverige är i motsats till många andra länder långsmalt vilket gör oss mer beroende av transporter.
Enda effekten som sagts tidigare är att allt som transporteras blir dyrare.

Sverige ligger riktigt långt fram med miljöarbete redan nu ,internationellt sett men för den saken så skall vi inte sluta söka nya miljövänliga möjligheter.

Jag tror mer på morot än piska när det gäller detta. Svenskarna är inte dumma, klart man vill åka miljövänligt om det tilltalar en.
Som ex. etanolsatsningen till trollhättemopederna, som ger 30 pållar till för att man kör miljövänligt. Det fungerar bättre på mig än en högre skatt på bensin.
Nån som hört hur det går för vår nye billobbyist Göran Persson då??
av anp
Lobbyist, Göran Persson?
Det är ju bara ett dumt missförstånd som spridits av media...
Göran har väl aldrig sagt en sak, och gjort en annan...
Användarvisningsbild
av mugge
Nu när chockvågorna lagt sig kan det vara läge för ett nytt skrämskott: IEA släppte nyligen sin halvårsrapport om oljemarknaden och för första gången i historien görs prognosen att tillgången inte kommer att förmå att möta efterfrågan inom den närmaste femårsperioden. Tidigare har man i dessa rapporter alltid ansett att OPEC-länderna kommer att kunna öka sin produktion för att möta ökande efterfrågan.

Jag kan inte se annat än att ett (växande?) gap mellan tillgång och efterfrågan på olja kommer att leda till ökande bränslepriser. Största effekten lär nog märkas på flyget, men jag håller det för mycket troligt att bensinpriset redan utan förändring av skattesatser kommer att stiga över 20 kr/l.

Visst kan det låta skrämmande med höga bensinpriser, men jag tror att vi inom en tioårsperiod skulle kunna anpassa oss till så mycket som 40-50 kr/l.
Miljön var det ja...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2509151.ab
"I snart två år har klimatfrågan dominerat den politiska debatten. Men politikerna fortsätter att ta flyget till jobbet. Aftonbladet har granskat riksdagsledamöternas resvanor.
De säger att vi borde ta tåget för klimatets skull.
Men själva flyger de till jobbet i Stockholm.
– Det är min sak hur jag reser, säger Claes-Göran Brandin (s) från Göteborg."
Ja inte är det roligt med dyr bensin och dyr fordonsskatt.

Men jag tycker det är lite underligt att många som klagar högt i tråden åker de törstigaste bilarna :oops:
960 o V70T5 kan väl inte beskyllas för att vara snåla på soppa :lol: samt dyr fordonsskatt beroende på koldioxid osv :roll:

Tyvärr verkar politiken vara överens om att det skall kosta att köra som vi brukar.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]