...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#112100
anp skrev:Frihetskänsla? Skaffa en Jeep, och fäll ned vindrutan och åk helt öppet i lugn takt.
Det, det är frihetskänsla det. ( + att få andra bilister mopsar upp sig mot en "stor" Jeep... )
Appropå Jeep :!: . Jag skakar på skallen varje gång man ser en sk "stads jeep" tvärstanna eller gira för ojämnheter i körbanan eller vid om-asfaltering. De skulle behöva en kurs i vad bilen är byggd för attt tåla. 8)

Visst är det maffigt med stora bilar. Låna fd chefens Land Cruser 100 med stor front båge mm. snacka om att folk vek åt sidan på motor vägen :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av lilleman
#112228
skulle tro att en jeep är dyrare att hålla min hoj kostar 1700 kronor i försäkring om året det är helförsäkring och 175 kronor i vägskatt men visst hade det varit kul med en gammal willysjeep :D mvh/roger
Användarvisningsbild
av Nexus
#112251
lilleman skrev:skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
Nu har jag pratat med en äldre man på jobbet som åker luftkylt och enligt han är det inga pr stå i kö. det är stora kanaler i motorn som kyler bra och han sa ju att hojen går som bäst och tystast när den är varm.
Användarvisningsbild
av lilleman
#112309
jo det beror ju på hur varmt det är och hur länge man står i kö min hoj är en v-tvin och den bakre cylindern är lite mer utsatt och det kostar skjortan när det rasar första årsmodellen av intruder 1400 brukade brukade nypa på bakre cylindern så suzuki förbättrade det genom att förse dem med oljekylning själv tycker jag dem kunde tagit steget fullt ut med vattenkylning som 800-kubikaren har.det är inget vidare när man känner hur det blir varmare och varmare så jag undviker att köra i stan trivs bäst på landsbyggden jag anser att man skall ta det lugna och njuta av turen och naturen :D men nästa båge blir med vattenkylning.jag kombinerar nytta med nöje och kör hoj till jobbet lite billigare än med bilen :D mvh/roger
av axet
#113863
Att motorcyklister smiter före i bilköer är väl en sak, det kan jag leva med men idag var jag med om en obehaglig sak:
Liger på riks 80 (motorväg) mellan gävle-sandviken och kör i vänster körfält.
Går väl ca 130 km/h och håller på att köra om en långtradare, då helt plötsligt brölar det till på min vänstra sida..
Döm om min förvåning då är det en idiot som brakar om mig på en sk. sporthoj! kan väl ha varit ett utrymme på ca en halvmeter mellan min bil och mitträcket-Vilken jävla idiot!!!
Hade ju räckt med att telefon ringde eller nåt så jag vinglat till lite så hade han åkt in i mitträcket!
Användarvisningsbild
av lilleman
#113912
jo tyvärr finns det ju dem som sabbar för alla andra och ger mc-kollektivet dåligt rykte :( och tyvärr också bland billister. mvh/roger
Användarvisningsbild
av Brainy
#114054
axet skrev:Att motorcyklister smiter före i bilköer är väl en sak, det kan jag leva med men idag var jag med om en obehaglig sak:
Liger på riks 80 (motorväg) mellan gävle-sandviken och kör i vänster körfält.
Går väl ca 130 km/h och håller på att köra om en långtradare, då helt plötsligt brölar det till på min vänstra sida..
Döm om min förvåning då är det en idiot som brakar om mig på en sk. sporthoj! kan väl ha varit ett utrymme på ca en halvmeter mellan min bil och mitträcket-Vilken jävla idiot!!!
Hade ju räckt med att telefon ringde eller nåt så jag vinglat till lite så hade han åkt in i mitträcket!
Och det var inte som så att du bytte fil precis framför honom så han väjde ut till vänster? Isådana fall hade du mig ytterligare en bit bakom :lol:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av stavfelet
#114480
Om trafiken står stilla så får du köra om, men bara till vänster (O-bekräftade källor). Sen är det väl så att den Mc som kör om i kö, ser du förmodligen inte igen framför dej, den försvinner ganska snabbt (den hindrar alltså inte trafiken).
Har iom detta inte friskrivit dessa som kör som A-holes när det är tätt i trafiken.
Användarvisningsbild
av SRT
#1080756
Kommer att fortsätta med att lanesplitta friskt mellan filerna och ute i vägrenen bland köande bilister med plastraketen när jag har möjlighet att ta mig förbi dessa karavaner av filblockerare.Och jag myser varje gång dessa köer försvinner i min backspegel som små ärtor. :D

Är både bilist och motorcyklist stora delar av året så jag vet precis hur tänket är bland många bilister som aldrig suttit på en motorcykel och likt ett litet ledset barn som precis tappat sin glass ser alla som tar sig förbi deras plåtlådor som ett hot mot deras egen existens.LOL. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Köpråd?

T6 , nja (förbrukningen)

Jag har nu lyckats ta reda på lite vilka mot[…]

Hej! Har haft ett långtgående problem[…]

Handbroms v70n 2006

Hade inte kunnat föreställa mig att att […]