...

Moderator: Moderatorer

Allinug skrev:Det kan ju lika gärna handla om pedagogik eller kommunikation.
Ja, åt båda hållen faktiskt. Vissa personer är helt enkelt oemottagliga för information, även enkla instruktioner. Vi skojar om detta ibland och antar att personen som till exempel inte kan följa en enkel instruktion för att byta sitt lösenord, inte har ett jobb som innebär att han/hon inte behöver läsa och förstå text, exempelvis scheman, medicinlistor eller en läroplan.
Allinug skrev:Jag tycker att IT-supporten kan få jobba lite. Om de skickar ut otestade auto-uppdateringar som ställer till min jobbdator så kan de gärna få köra sina "ipconfig renew", pinga skumma servrar och mappa upp diskar som man aldrig har hört om själva.
Oj, är det er IT-support som skickar ut uppdateringar? Hos oss är det systemteknikerna som brukar sköta den biten. Hela IT-avdelningen är ett team men vi har olika uppgifter. Dessvärre får supporten ta skiten eftersom många personer inte förstår bättre än att tro att supporten är hela IT-avdelningen.
Ja, IT-avdelningen är samma gäng. De finns bara på telefon. När allt fungerar i IT-miljön vet man inte att de finns, men det är förmodligen då som de jobbar som mest. Det är när det inte fungerar som alla pratar om IT-avdelningen.
Jag har en teori om svårigheten att parkera och varför man tror att kvinnor är sämre. Personerna jag känner som har svårast att placera bilen, män såväl som kvinnor, är i regel under 170 cm. Med en 745a gick det ju an ändå, bilen är ju enormt fyrkantig. Men med dagens böljande karossformer så är det djävligt svårt att se (sista metern på min S80 syns inte hur man än vänder på det, trots att jag är lång. Man utvecklar en vana efter ett tag) och är du kort har du nog ännu svårare. Eftersom pedalställen inte är ställbara kan du kanske inte höja stolen tillräckligt för att se lika bra som jag med mina 186 cm.

Och kvinnor är generellt kortare än män, alltså torde fler kvinnor ha detta problem och därför uppstår fördomen att kvinnor parkerar sämre, när praktiken är att det enbart handlar om att ha sämre sikt.
skulle hellre föredra parkeringar för gamla gubbar som är så jäkla stela i kroppen att de inte kan vrida på varken kroppen el huvudet, de backar ju fan utan att veta vad som är bakom överhuvudtaget.
kvillebäck skrev:Det kan vara som du säger men det är roligare att skylla på en X-kromosom för mycket
Haha, så Y-kromosomen är till för parkering. Det var ju verkligen helt ny och banbrytande kunskap att det finns en parkeringskromosom! :D
Det stämmer för övrigt att det är mycket sämre sikt i v70n än i 240:n! Stolparna vid framrutan på V70 är alldeles för breda och det ger inte bara problem med sikten vid parkering utan även vid körning. Kommer man fram till en korsning så får man kika fram bakom bägge sidor av stolpen på båda sidor.
Diameter bränsleslang S70

Hej! Då jag inte lyckades montera av den ga[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Hej, VOC framfjädrar är ca 38N/mm dvs e[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Har du tillgång till kap och svets? Du beh&o[…]

Nästa elbil från Volvo?

Är det samma stil på inredningen som i […]