- tis 04 aug 2015, 00:01
#994061
Allinug skrev:Det kan ju lika gärna handla om pedagogik eller kommunikation.Ja, åt båda hållen faktiskt. Vissa personer är helt enkelt oemottagliga för information, även enkla instruktioner. Vi skojar om detta ibland och antar att personen som till exempel inte kan följa en enkel instruktion för att byta sitt lösenord, inte har ett jobb som innebär att han/hon inte behöver läsa och förstå text, exempelvis scheman, medicinlistor eller en läroplan.
Allinug skrev:Jag tycker att IT-supporten kan få jobba lite. Om de skickar ut otestade auto-uppdateringar som ställer till min jobbdator så kan de gärna få köra sina "ipconfig renew", pinga skumma servrar och mappa upp diskar som man aldrig har hört om själva.Oj, är det er IT-support som skickar ut uppdateringar? Hos oss är det systemteknikerna som brukar sköta den biten. Hela IT-avdelningen är ett team men vi har olika uppgifter. Dessvärre får supporten ta skiten eftersom många personer inte förstår bättre än att tro att supporten är hela IT-avdelningen.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"