...

Moderator: Moderatorer

#1022660
Det spelar ingen roll i vilken situation man sitter i. Finns det lagar och bestämmelser ska dessa följas.
Har man inte råd att besikta bilen för 360kr bör man tänka om.
De flesta som har dåligt med pengar lyckas ändå äta pizza och fika på stan och ha senaste mobiltelefonen. Nog tusan finns det både tid och pengar.
Vet man om att bilen kan tas i beslag men ändå offrar den och andras säkerhet ska det svida.
#1022662
Spelar väl mindre roll vilket värde fordonet har, säljs väl om den inte hämtas efter tre månader? Då är det borta oavsett. I vilket fall kan man hämta den innan tre månader genom att fixa problemet och betala. Men först bör man kanske ha en chans att fixa felet varpå man inom en rätt snäv period ska lösa det och betala?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1022675
Klart det ska skrotas? Eller ska staten, vilken subventionerar supermiljöbilar och mängder av andra "uptight nymodigheter" samtidigt dra in pengar på att kränga pundaråk till 18-åringar för 5000kr?
Det finns blocket för sånt.

Du behöver inte hetsa upp dej över att alla inte kan köpa nya bilar, det är självklart att alla har olika lägen i livet. Det var inte det det handlade om.

Och för övrigt, i min utopi är det väl bara för grannen att lösa ut den? Hon har ju 3 månader på sej.
Användarvisningsbild
av joel80
#1023201
Du skrev 50 000kr tidigare.. Bilar för 5000kr kan jag hålla med om attan kan förverka i sånna fall.. Om dom alltså inte löses ut tidigare.
#1023594
PTV skrev:
TommyP86 skrev:Ja det vore helt underbart. Max 3 månader ovillkorligen att lösa ut bilen, sen rätt på skroten om värdet understiger 50 000.
Få bort lite pundarbilar, och pundare, från vägen samtidigt som man drar in pengar på snålvargarna som åker gamla dieslar avställt.
En utopi antar jag.
Skrota en bil om den inte är värd mer än 50 000:- !?.Jo då, somliga skulle uppenbart kvävas av sina egna fisar som förmodligen går i retur över sin egen förträfflighet bara de får diktera mindre lyckade individers liv och levene.Min granne som är en ensamstående mamma med tre små kottar och som lever på en lön som kassörska hade rent ut sagt glömt besiktningen och blev en dag stoppad inne i staden där det blev böter istället för skrotning på denna Opel med ett värde på max 10 000 :-.En bil som jag förmodar håller igång denna familjs vardagar.Så snacka på du stolle.
Stämmer det att du tror att alla som kör runt i pundargurkor är fattiga? Jag vet en hel del människor med hygglig inkomst som kör runt i billiga skitbilar. De är helt enkelt inte intresserade av bilar. Dessutom, i exemplet ovan, så handlar det om personer med ett visst beteende som riskerar att skapa onödiga problem för andra människor. Om din granne kör runt i en oförsäkrad pundargurka så uppvisar hon exempel på detta beteende. Jag slår vad om att hon är rökare också. Har man det så illa ställt att man inte ens har råd med en trafikförsäkring eller en trafiksäker bil så skall man inte heller ha en bil. Att ha och köra bil är inte en mänsklig rättighet, det är ett ansvar.

Du behöver inte ta loss hela motorn för […]

Jag tänker sammanfatta mina problem med avgas[…]

V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]