...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Ja? ;)
Användarvisningsbild
av JennyB
Jag brukar sticka sockor som tidsfördriv, fast det har jag faktiskt aldrig försökt göra när jag kör bil. Borde hinna några maskor vid ett rödlyse tycker jag.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kunde skriva långa sms under tiden jag körde innan alla smartphones kom.. T9 och jag var goda vänner. Jag skrev långa sms utan att behöva kolla en enda gång på telefonen.. Blev sällan fel. :D
av Lövet
Håller med. Men så upptäckte jag att dikteringen i iPhone fungerar helt förträffligt. De flesta vet inte ens att den finns. (Den lilla mikrofonknappen till vänster om mellanslaget när man skriver)
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha.. Den erfarenheten är inte delad.. Mig förstår inte telefonen alls om jag försöker diktera i bilen.. För mycket störande ljud runtomkring tror jag.. Det är i o för sig Android.. Men ändå. :)
av Lövet
Mina erfarenheter av röststyrning är också mycket negativa tidigare. Just därför är jag så imponerad nu att det funkar bra.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tycker att androids diktering varierar något enormt medan Siri verkar ha en jämnare linje. Önskar verkligen att röststyrning generellt på Android skulle bli vassare men det är lite off topic kanske. :D
Användarvisningsbild
av Allinug
Med röststyrning kommer man ju ifrån knappandet på mobiltelefonen/kommunikationsutrustningen men att prata med en apparat kan ju också vara något som tar fokus ifrån körningen. Men enligt nya lagen så är det OK så länge det inte påverkar framförandet av fordonen menligt... Men som sagt så har man ju då inte fullt fokus på körningen.
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]