hamre skrev:ER skrev:Är ju snarare dom som ser mellan fingrarna med denna typ av modifiering(exkl. från lagliga Polestar) som är "rötägg", inte en som faktiskt gör sitt jobb och tar en olagligt trimmad bil som ligger utanför normal variation i effekt. Ser inte hur man kan skylla på polisen i detta fallet och använda "rötägg" för att rättfärdiga olagligheter och oturen att stöta på en som faktiskt gör sitt jobb.
Väljer man annan firma än Polestar får man stå sitt kast då all typ av effektjustering är utanför lagens råmärken även om det setts mellan fingarna hit och dit tidigare.
Denna tråd är bara ytterligare ett skäl att välja Polestar vid optimering.
Nu var det ju dock inte själva trimmet som verkade ha fått polisens uppmärksamhet utan det var ju sportavgassystemet och det öppna luftfiltret. Att den var trimmad kom väl först senare?
Väldigt svårt att se utanpå att en bil är trimmad så kan inte se varför denna tråd är ett skäl för att välja polestar.
Har man ingen möjlighet att välja polestar så är det svårt att välja det.
Om det var så att bilen inte var trimmad, bara filter och avgas hade dom säkert släppt den i ett senare skede då det inte ger tillräckligt mycket i skillnad mot normal variation i effekt.
Dessa tre modifikationer är mer ofta än sällan tecken på trim och hade det inte varit trim hade dom märkt det och då tagit ett kliv bakåt vad gäller boten, bromsarna blev ju som extra pålägg, dock lite väl petigt då det inte är säkerhetssänkade åtgärd.
Är ju lätt att tom. på tomgång höra skillnad mellan original T5 och en med öppet filter, sportavgas samt dumpventil så kan dom sitt jobb/använder sin hörsel är det bara stoppa för flygande och så är det kört OM det inte finns korrekta papper på det.
Behöver inte synas då ljudet avslöjar mycket idag när det finns avgassystem helt utan ljuddämpare till nyare V70III/XC70II med dieselmotor samt brölande/sluddrande system till annat än BMW.
Vad jag vet fanns det laglig trim till 740/940 en gång i tiden av seriösare variant med bla. kamaxelbyte osv som Volvoverkstaden gjorde så nog fanns det till 940 alltid, sen så får man ta konsekvensen av att trimma olagligt som i detta fallet så detta visar ju på fördelen med "hustrimmarens" lösning med papper på jobbet så det kan göras laglig igen. Ser ingen som helst ursäkt för att göda andra lösningar än lagliga vad gäller just trimdelen.
Sensus av denna tråd är finns inte Polestar, avstå trim då det är olagligt och det behöver inte synas.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..