- tis 20 maj 2014, 00:13
#865787
Läs budbils avtalen för franchise företagare. Kanske inte alla är lika dåliga. Men Tjitt läste ett förra året som gick ut på att du kunde få köra gratis och dessutom betala böter om centralen satt hårt mot hårt. Som du skriver ett nytt sorts slaveri. Kortfattat fick du inte säga nej till en körning och din schema lagda tid som bilen skulle stå till förfogande var dygnet runt, ställde du inte upp kunde du få böter upp till 5000kr + moms för förhindrande av centralen att utföra en körning. Nu sa visserligen han som vi prata med att dom brukar inte vara så taskiga men rådet var ändå att ha dubbel bemanning på bilen för eventuella batt körningar, fråga sättning av avtalet var typ bortviftningar med att ja men så blir det inte, men avtalet sa fortfarande att du kunde bli tvingad. Samt en annan mycket negativ sak i avtalet var du vet inte vad du får köra in i pengar utan det är upp till centralen vad dom känner för. Dom är enligt avtalet inte tvungna att ge dig som franchise ägare en viss del körning för att kunna betala avtalsenliga löner samt täcka bilkostnader och ha en viss vinst.
Ja finns en hel del till att säga om det avtalet.
Kommer inte måla ut något specifikt företag så frågor på vilket företag hoppas jag du har förståelse för att jag inte skriver. För att slippa eventuella diskussioner med berörda företaget. Då dom var väldigt förtegna med att visa detta avtal och det inte visades förens ganska långt in i förhandlingen. Som givetvis från mitt håll vart rådet att tacka nej till avtalet efter att läst igenom det ganska snåriga avtalet.
Med vänlig hälsning,
Andis
Micce1980 skrev:Har slaveriet avskaffats eller har det bara förändrats? Tydligen det sistnämnda tyvärr.Du annat inte hur rätt du har.
Vad det gäller svenskt eller inte, tja den djungeln kanske vore spännande att grotta ner sig i. Just nu vet jag som säkert de flesta andra inte. Frågan är bara var man hittar oberoende fakta om detta.
Läs budbils avtalen för franchise företagare. Kanske inte alla är lika dåliga. Men Tjitt läste ett förra året som gick ut på att du kunde få köra gratis och dessutom betala böter om centralen satt hårt mot hårt. Som du skriver ett nytt sorts slaveri. Kortfattat fick du inte säga nej till en körning och din schema lagda tid som bilen skulle stå till förfogande var dygnet runt, ställde du inte upp kunde du få böter upp till 5000kr + moms för förhindrande av centralen att utföra en körning. Nu sa visserligen han som vi prata med att dom brukar inte vara så taskiga men rådet var ändå att ha dubbel bemanning på bilen för eventuella batt körningar, fråga sättning av avtalet var typ bortviftningar med att ja men så blir det inte, men avtalet sa fortfarande att du kunde bli tvingad. Samt en annan mycket negativ sak i avtalet var du vet inte vad du får köra in i pengar utan det är upp till centralen vad dom känner för. Dom är enligt avtalet inte tvungna att ge dig som franchise ägare en viss del körning för att kunna betala avtalsenliga löner samt täcka bilkostnader och ha en viss vinst.
Ja finns en hel del till att säga om det avtalet.
Kommer inte måla ut något specifikt företag så frågor på vilket företag hoppas jag du har förståelse för att jag inte skriver. För att slippa eventuella diskussioner med berörda företaget. Då dom var väldigt förtegna med att visa detta avtal och det inte visades förens ganska långt in i förhandlingen. Som givetvis från mitt håll vart rådet att tacka nej till avtalet efter att läst igenom det ganska snåriga avtalet.
Med vänlig hälsning,
Andis