...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Pöbeln störde sig säkert på att han hade en Mercedes när han gjorde så. Hade han haft en rostig Ford Ficus hade de knutit näven i fickan :D

Vit ett par tillfällen har jag noterat en Mercedes utanför Netto. Den stor strax till vänster om entrén. Gubben sitter kvar i bilen och tanten handlar. Han står på så sätt att alla som kommer från vänstra delen av parkeringen måste gå runt hans jävla bil eftersom den står i vägen om man vill gå i en rät linje från sin egen bil till entrén. Det är inget stort problem men åter igen, attityden att det är okej att ställa sig så är värre än handlingen. Gubbfan anser nog inte ens att han parkerat. Han väntar ju bara. Han är en väntare. Och då har man inte parkerat.

Jag funderar på att parkera precis bakom honom nästa gång och sedan gå in i butiken. Om han klagar över att han inte kommer ut så kan jag ju skylla på att jag trodde att det var okej att parkera som en idiot eftersom han gjort det :D
Användarvisningsbild
av taxi
Jag brukar ofta blockera såna som "parkerar, fast bara lite" utanför ingångar till affärer när jag kör färdtjänst. De allra flesta skäms och sitter ihoptryckta och väntar på att jag ska bli klar, och då känns det bra eftersom det tog skruv, liksom. :D
I min bil har jag barnstolen bakom passagerarsätet vilket innebär att jag per automatik måste ha utrymme på båda sidor. Är det tokfullt på en parkering så får jag snällt åla mig ut på förarsidan (tur att alla de där chipspåsarna genom åren inte satt sig på magen, ännu) så att jag kan få ut grabben på högersidan.
Annars brukar jag bara prioritera så att föraren i bilen brevid kommer in i sin bil utan bekymmer. Och om det är tokfullt så ställer jag mig en bra bit bort vilket frugan (tack och lov) är helt med på och även gör själv när hon har bilen.

Men med jobb-bilarna var det annorlunda. Då kunde man jävlas lite. Här är en bild utanför kontoret, P-skyltarna är inte gigantiska men syns klart och tydligt och på dessa står förstås vilka som hyr platserna. Dessa sket en del i fullständigt och då slutade det såhär när vi skulle åka hem för dagen. Vill minnas att vi faktiskt kollade upp regnr och vem som ägde, den stod på ett företag och tyckte då gott att personen i fråga kunde få svära lite och klättra in via bagaget. En privatperson hade vi förmodligen ringt upp och förklarat läget innan åtgärd.
Bild

Dagen efter var bilen borta, inte en skråma på våra bilar. Hade varit priceless att få se personens min.
Jag tror inte på att det finns ett samband mellan trång parkering och parkeringsskador. Står bilen riktigt trångt kan det tvärt om vara så att de bredvid aktar sig lite extra.

För mig är det stora varningstecknet en skabbig bil med barn i baksätet.
av Droopy
StringerBell skrev:Jag tror inte på att det finns ett samband mellan trång parkering och parkeringsskador. Står bilen riktigt trångt kan det tvärt om vara så att de bredvid aktar sig lite extra.

För mig är det stora varningstecknet en skabbig bil med barn i baksätet.

Käns rätt så givet att det har ett samband man jag kan såklart ha fel men ta sundsvalls sjukhus tex, fins nog inet många som parkerat i garaget där som inte fått en dörr uppslagen i lacken.
Låg inlagd där en vecka för några år sedan och var bara tvungen att ta 2 rutor för man kommer knappt in i bilen ibland då man kommer tillbaka utan att trycka upp dörren mot någon annans bil.

http://static.feber.se/article_images/1 ... 9_1280.jpg inet riktigt så här illa men närapå.
av NilsO
Om jag parkerar i en ruta som har andra rutor på båda sidorna parkerar jag i mitten. Jag tycker det vore smidigast om alla gjorde så.

På parkeringen vid den mataffär där jag handlar ibland är linjerna dubbla, dvs den egentliga rutan är ganska trång men så är det ett litet mellanrum till nästa ruta. Det tycker jag är utmärkt – då finns det ingen tvekan om hur man borde parkera.
NilsO: +1 på hela inlägget egentligen, men jag ställer mig också i mitten av 3 rutor om det är ledigt såpass.
Och de parkeringar med dubbla linjer är guld värda, men likt förbannat är det alltid något rövhål som inte kan ställa sig ordentligt. :D
av mattish
llesrof skrev:
Bild

Sista bilden är lite intressant. Där är det ju en Honda CRV som sätter standarden genom att parkera på linjen. Den tvingar nästa bil till att förskjuta sin parkering.
Ser ingen CRV ;) Dock en Terrano :P
Det måste ju vara en terrängbilsträff eftersom det bara är terrängbilder på bilden..

Själv parkerar jag i rutan, det jag tycker är mest irriterad över är lata j*¤#ar som står på familjeparkeringar och klagar på att familjer slår upp dörrarna i deras bilar när dom står någon annanstans. Finns några anledningar till familjeparkeringarna: När till entrén för att slippa gå med barn för mkt i trafiken, kunna öppna dörrarna ordentligt utan att slå i övriga bilar osv..

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]