...

Moderator: Moderatorer

WTF hände där!
Bah!
Blev nått fel.. det var inget mer.. Ticken krockade inte.. Var inte mer spännande än så.. :)
Råkade ligga med massa svartruta. Redigerar bort. Hehe

Håller på att redigera ihop veckans klipp nu.. Men det är rätt många och ett par långa sekvenser jag försöker korta ner och snabba upp.. Kommer upp imorrn kväll för jag måste nog sova snart. :)

Nästa vecka ska jag bila England - Sverige! Ska få med mig en G1W-kamera i allafall så jag kan sätta upp i bilen vi ska köra. :D
Blir förhoppningsvis lite roliga "Europaklipp".
SvenB skrev:
Jäverhammar skrev: När jag körde en liten bil privat råkade jag ut för parningsförsök i princip varje dag,..
Då skall du köra taxi i Stockholmstrafiken. Det verkar ganska många som har någon form av mindervärdighetskomplex mot yrkestrafiken. Då kanske en taxi är lagom stor att avreagera sig på. :)
Körde taxi i ca 1,5år i sthlm. Iofs kväll/natt men jag upplevde inte att andra bilister betedde sig lika illa som mot min lilla privatbil :/
Kan det vara så att folk känner att de kan ta sig större friheter när det kommer en "pensionärs bil" då risken för represalier i de flesta fallen är minimal. Lite som att gå i en stor folkmassa. Inte många som ger "fri väg" för någon som går ihopkurad med sänkt huvud. Däremot om man bröstar upp sig och stirrar rakt fram i tomma luften som en vettvilling så lämnas alltid "fri väg".
Tror att alla människor konstant gör små riskanalyser i vardagssituationer.
grillchips skrev:Måste säga att jag är glatt överraskad att folket i Joels video som blev blinkade åt pga avsaknad av ljus, faktiskt fattade. Det går framåt! :D

Här är min däckincident:
[youtube]UWM6bE5_dHU[/youtube]
Jag körde över samma däck! Helt omöjligt att se i mörkret
NilsO skrev:
Uninium skrev:Ja ni kan kanske gissa vad omkörningen resulterade i ;)
Antingen ser jag dåligt eller begriper jag dåligt :)

Men varför stannade de dig för omkörningen?
Generellt så kör man ju för fort (ser ingen hastighet i filmen) när man kör om, men det är inte lagligare för att det är en omkörning ;p
Steffe3 skrev:
NilsO skrev:
Uninium skrev:Ja ni kan kanske gissa vad omkörningen resulterade i ;)
Antingen ser jag dåligt eller begriper jag dåligt :)

Men varför stannade de dig för omkörningen?
Generellt så kör man ju för fort (ser ingen hastighet i filmen) när man kör om, men det är inte lagligare för att det är en omkörning ;p
Lugnt med trafik,fin väg fast bara 80km/h. Och det är väl typ 15.89% som håller 80 efter den vägen. Och jag tillhörde inte dom 15.89% Bild
spuzz skrev:
Jag körde över samma däck! Helt omöjligt att se i mörkret
Din bil svalde det lite bättre än min? :D
Snackade om detta på garaget, va en annan forummedlem där som åkt samma böj nästan samtidigt som jag men missat däcket, så han var nog där bara minuter innan det skedde. Världen är liten!
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 356

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC