...

Moderator: Moderatorer

Lövet: Är du så säker på det? Jag stöter ofta på bilar som "JAG HINNER!!!!" vare sig jag blinkar eller ej och sedan är man i en liknande situation.
Jag förstår såklart vad du menar och håller med men dessa hetsbullar som finner obehag i att behöva vänta någon enstaka sekund och då vara 100% säkra på fri framkomlighet ger jag inte mycket för. :)
Hade Uninium varit på väg rakt fram hade det ju varit lika illa. Audiföraren hade inte koll eller tyckte han hade mer rätt för att han körde på "en större väg". Just den där rondellen i södra Gävle verkar inte vanliga regler gälla i! Samma sak om man ska vänster från andra håll.. Man får vara beredd på att "lämna företräde" för de som kommer på "huvudled".
Skulle jag kört höger så hade jag legat och slickat höger och använt blinkers. Men nu skulle jag som syns vänster. Och det är ju frågan om han ens hade sett min vänsterblinkers såvida jag inte sätter upp blinkers på taket...

Men folk överlag saktar knappt in för denna rondell. Det är ett jävla under att det inre sker olyckor i denna baby rondell.
grillchips skrev:Lövet: Är du så säker på det? Jag stöter ofta på bilar som "JAG HINNER!!!!" vare sig jag blinkar eller ej och sedan är man i en liknande situation.
Jag förstår såklart vad du menar och håller med men dessa hetsbullar som finner obehag i att behöva vänta någon enstaka sekund och då vara 100% säkra på fri framkomlighet ger jag inte mycket för. :)
Jag tog körkort på den tiden* man skulle blinka vänster i rondeller så i min värld betyder ingen blinkers "jag ska rakt fram". Det innebär att jag gör samma misstag som Audin flera gånger i veckan. Jag avskyr det nya sättet att köra rondell som lärs ut i körskolorna numera. Det är bara sämre på alla sätt.

* så jäkla länge sedan är det inte.
I stora tvåfiliga rondeller kan en vänsterblink ibland vara rätt dålig då de som ibland alltid blinkar vänster inte slår om och blinkar höger när dom ska ut. Och då kan det bli så att de som kommit in i rondellen efteråt och kanske ligger i högerfil och ska rakt fram (ditt vänster) tror att du (den som blinkar vänster) ska vidare även förbi den utfart som är din "vänster".
Jag tycker om när folk blinkar vänster om dom ska vänster, så länge dom även blinkar ut ur rondellen när det är dags.. Att blinka vänster "hela vägen" är enligt mig sämre än att inte blinka alls.
Uninium skrev:Minns jag inte fel så sa han först trafikpolisen Gävleborg och visade id.Sen var det att jag fick behålla körkortet etc.. Men det kostade om vi säger så Bild men jag gjorde fel och får snällt öppna lädret..
Det är bara att neka Polisen idag är inkvoterad utan krav på utbildning, tillhör du någon minoritet så får du bli polis. Nekar du så går det till en åklagare som har högre utbildning och det kostar inte en krona extra att använda personer med utbildning. Men du får längre betalningsvilkor, och om alla nekar så kommer hela systemet kollapsa :D SÅ NEKA ALLTID.
Varför skulle man vilja att systemet kollapsar?? Det är ju vårat gemensamma system.
Kör man lite olagligt får man nog "man up" om man åker dit och precis som Uninium skriver "öppna lädret".
De flesta poliser gör ett bra jobb.. styrningen på vad som ska prioriteras skulle man ibland önska förändras lite. Att öka på polisföraktet för att dom upprätthåller lagar som politiker och andra beslutsfattare är att slå lite åt fel håll enligt mig.
joel80 skrev:Varför skulle man vilja att systemet kollapsar?? Det är ju vårat gemensamma system.
Kör man lite olagligt får man nog "man up" om man åker dit och precis som Uninium skriver "öppna lädret".
De flesta poliser gör ett bra jobb.. styrningen på vad som ska prioriteras skulle man ibland önska förändras lite. Att öka på polisföraktet för att dom upprätthåller lagar som politiker och andra beslutsfattare är att slå lite åt fel håll enligt mig.
Fundera på varför man ändrar från 21 polismyndigheter till 1, och varför det blir fler poliser men mindre brott klaras upp. Eller om du skickar 100 hot SMS till din före detta, och om polisen lyckas klar upp det brottet så är det 100 uppklarade brott i deras statistik inte 1 brott. Eller varför privata vaktbolag patrullerar i många centrum istället för polisen. Inse verkligheten dagens polis är inte som den som var när du var liten, om de skulle få prestationslön/ackordlön så fick de söka socialbidrag för att få mat på bordet.
Tekniskt uppklarade brott.... sug på den statistiken
SÅ NEKA ALLTID. troligtvis har den polis som stoppar dig mindre kunskap om trafikregler än vad du har.
De lever på mina skattepengar, därför vill jag ha valuta för pengarna.
Ja tack.. Att polisen stoppar folk i trafiken tycker jag är till största delen positivt, och kan man köra bil vet man oftast om att man gjort fel om man nu får böter..

Tror ingen av oss hade fått böter om polisen såg Ticken, möjligen lite konstiga blickar p.g.a "katt o råtta-lek". :D
Här kommer alltså den exclusiva Ticket-filen.. haha. :D

[youtube]asLcn5fvrUc[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=asLcn5fvrUc
  • 1
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 356

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem