Snacksalig skrev:
Varför skulle man ligga i 80 kmh, vid 1-filigt för att man är trött på att bli upphunnen?!?
Det framgår tydligt att Micce kör lagligt. Håll upp hastigheten jämt och fint, så slipper man rövslickare.
Så fungerar det ju inte i verkligheten.
Jag ligger precis på hastighetsbegränsningen enligt GPS, vilket innebär +5km/h på mätaren. likförbannat ska folk upp i arslet och pressa. Idioter som jag börjar hata och djälvas med bara för att sabba för dem. Är de dumma i huvet... är jag inte bättre än att jag ger igen.
Det bästa hade ju varit ett litet munstycke som kunde spruta lite motorolja bakåt. Antingen så det kladdar på rutan, eller i avgasröret där det blir rök. Är det spårigt och regn brukar jag gå ner i spåren för att spraya upp så mycket vatten som möjligt på dem bakom. Ibland funkar det, ibland inte, men somliga verkar ju vara masochister.
Jag hade en sunkig Mitsibushi Galant ett tag, som rykte och luktade rätt illa om man petade ner en växel eller två och stampade på. Det fungerade ganska bra. Gör jag det med s60n blir de bara avhängda en liten stund. Det brukar jag göra när jag har bromsat ner dem 20-25km/h under rådande begränsning, bygger snabbt upp avstånd typ 100m till dem. Sedan håller jag hastigheten uppe tills de är tillbaka och slickar i arslet. Då börjar ett nytt varv, först med tändande av bromsljus för att varna om att de ligger för nära. Funkar det inte så eskalerar jag...
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse,
SFN
Skeptic Friends Network och
Etanol.nu
Att mäta är att veta...