...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Micce1980 skrev:Jag tycker med det är lite surt att någon gör så men bryr mig knappt då det oftast finns för många handikapprutor i relation till hur många som används. Detta gäller i första hand utanför köpcentrum och liknande så vitt jag observerat i alla fall. Det är bra att de finns och jag går gärna några extra meter men det känns inte realistiskt.
Det här var utanför en mindre coop-parkering.. de enda två handikapp-parkeringarna som finns där är de där två.
Dagarna innan på samma ställe blev jag sur på en tant som gjorde så här och sprang in och handlade.. med motorn igång under sin handling:
2014-06-01 15.45.24.png
2014-06-01 15.45.24.png (1.36 MiB) Visad 559 gånger
Det fanns lediga platser som egentligen var närmre ingången än där hon stod! Suck.. jävla sätt.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Hela spektaklet var egentligen en enda paradox där en stor grupp så kallade antifascister gjorde allt de kunde för att förhindra en annan grupp med en annan åsikt från att framföra sin åsikt. Jag var ärligt talat nyfiken på vad SvP hade att säga men det fick jag inte höra eftersom antifascisterna stod i vägen och överröstade dem. Om man hindrar en grupp från att uttrycka sina åsikter, må bara antidemokratiska sådana, i en demokrati så är man inte bättre än fascisterna. Demokrati är för alla, även de som är emot den. Nog om det.
Att hindra någon från att framföra sin "åsikt" får precis motatt verkan. De får större uppmärksamhet, och får en martyrstämpel över sig som genererar i fler sympatisörer.
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Det här var utanför en mindre coop-parkering.. de enda två handikapp-parkeringarna som finns där är de där två.
Dagarna innan på samma ställe blev jag sur på en tant som gjorde så här och sprang in och handlade.. med motorn igång under sin handling:
2014-06-01 15.45.24.png
Det fanns lediga platser som egentligen var närmre ingången än där hon stod! Suck.. jävla sätt.

Det är bara att vänja sig, det nya Sverige tar form.
Gör som du vill och tänk på dig själv (eller tänk inte alls) och alla andra gör fel och är dumma i huvudet.

Men det där med att lämna motorn igång kan man ha roligt med.
En kollega från förr tröttnade på att granngubben vintertid startade bilen ute på gatan och gick in och lagade frukost.
Han smög ut och lånade bilen till andra sidan kvarteret och dumpade nycklarna på gubbens dörrmatta medans han var ute och letade.
Det var sista gången gubben tomgångskörde den bilen.

En annan kollega fick sin bil stulen när han lämnade den på tomgång utanför en affär i centrala Stockholm.
Vägrade erkänna att han låtit den stå igång men hade svårt att förklara att han inte hade nycklarna kvar.
Dom fick tag på två småglin som erkände att dom hoppat in i bilen då den stått där länge med motorn igång.
Användarvisningsbild
av Allinug
taxi skrev:/.../
Jag kan lägga lite pengar på att arbetet på E18 inte är klart till power meet, inte det mellan Västerås och Enköping heller för den delen.

/.../
Det verkar som att du får rätt. Man tänkte inte på Power Big Meet när arbetet planerades. Nu väntas det trafikkaos när bilträffen startar... 8)
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.252733 ... power-meet

Men det är ju redan kaos... :(
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.252662 ... -bilkoerna
av BennyL
:evil:
Irritationsmoment som stör mig är folks dåliga förmåga till samspel på motorvägen och detta förbannade jo-jo körande...

Jag körde på E4:an igår kväll, mellan Stockholm och Uppsala vid 7-tiden och det var lite trafik.
Jag kör om en Toyota och en lastbil, Toyotan kör också om lastbilen och stannar sedan kvar i vänsterfilen och skapar en "Rote" med mig. Jag kommer ikapp en bil, men för att inte bli instängd så ökar jag farten en bit innan och kan med en bra lucka komma ut i vänsterfil för omkörning och sedan tillbaka till höger igen.
Toyotan blir kvar i vänsterfilen och äter upp avståndet till mig igen för att hamna snett bakom och i samma fart som mig. Åter igen så kommer jag ikapp en bil, får gasa på för att komma ut och då dyker Toyotan in bakom bilen i högerfilen för att det ganska långt bakom kommer en annan bil i vänsterfilen.
Vid det här laget hade jag ledsnat på att han skulle vara rotepar med mig så jag tog lite fart och lämnade honom några hundra meter bakom för att sedan återgå till min tidigare fart.
Vad händer då? Han kommer snart ikapp igen, för att lägga sig snett bakom till vänster...
Då blev det tempoökning för mig igen, över Danmarks gärde :oops:

Blir så trött på folk som i första hand byter fil tidigt, kommer med högre fart än mig, för att sedan "stanna" snett bakom... Fortsätt att hålla tempot istället för att låsa in mig!!!! :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
av Perc
Dom här videoklippen får komma här, jag orkar inte starta en ny tråd.

Samma nedfartsramp, några veckor mellan. Jag håller samma hastighet, kanske 80-85 på 80-väg. Det är två olika kameror så det är väl därför det ser ut att gå olika fort. Jag gillar inte att ha en pryl som tjuvlyssnar på mig i bilen så jag filmar alltid utan ljud, men nu skulle det ha varit trevligt att ha hört min tiosekunders tutkonsert.

Vad fan är det med folk i den där stadsdelen?

[youtube]HMjPRwL_m-U[/youtube]

[youtube]U_M3giMwa7Y[/youtube]
Användarvisningsbild
av joel80
Den första ser rent farlig ut! Där måste du fått bromsa kraftigt!

Den andra kör ut när du är betydligt längre bort, och skulle kunnat klara sig från att vara så irriterande om den hade accelererat upp skapligt fort. Då hade det kanske räckt att du typ släppt på gasen, men nu verkar det som att föraren inte alls hittar gasen utan fiskör trots att den kört ut med lite halvdålig marginal.... väldigt irriterande!
Användarvisningsbild
av Perc
joel80 skrev:Den första ser rent farlig ut! Där måste du fått bromsa kraftigt!

Den andra kör ut när du är betydligt längre bort, och skulle kunnat klara sig från att vara så irriterande om den hade accelererat upp skapligt fort. Då hade det kanske räckt att du typ släppt på gasen, men nu verkar det som att föraren inte alls hittar gasen utan fiskör trots att den kört ut med lite halvdålig marginal.... väldigt irriterande!
Toyotan fortsatte puttra på i 60 ett par tre kilometer fram till nästa rondell.
-Folk som pendlar i fart, står de 90 på skyltarna så försök hålla det...de står sällan 70-90.
-Folk som är rädd fär fartkameror...är det 70 eller 90 så kan du med gott samvete köra det, du behöver inte sakta ner till 65 eller 85 för även kamerorna har felmarginal och fotar först vid 6km/h över tillåten hastighet.
-Folk som tror att vägrenen är en "håll av så jag kan köra om dig-fil"...ja körde ofta ut i vägrenen förut för att underlätta framkomligheten, men en dag stod det still en bil på vägrenen bakom en kurva och jag var "inlåst" på vägrenen av en skara som hade mer bråttom än mig...jag hade bromspedal så det gick ju bra, men sen dess använder ja inte vägrenen för att släppa förbi folk om ja håller hastigheten och jag förväntar mig inte atr folk ska ligga där när ja har bråttom. Jag har både ratt och gaspedal så jag kan vänta med att köra om till nästa tillräckligt långa lucka i mötande fil i kombination med god sikt.
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 553

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!