...

Moderator: Moderatorer

Skönt att damen var medveten om vad hon gjort, synd bara att det skulle krävas en olycka för att fatta. Hon lär nog inte göra om det i första taget. :)

En kortis från mig i jultrafiken.
[youtube]5uO8bdNvwck[/youtube]
Lastbilen:
Herre jävlar! Gissar att det var lite av en tidsfråga.. Nu kom hon billig undan med bara materiella skador, en läxa som säkert får henne att tänka till lite nästa gång. Men hur tänkte hon när hon inte ville skriva papper, att inte kunna utnyttja försäkringen på det där låter dyrt! (För att skriva senare själv går ju inte.. eller ska ni ses/skicka papper till varandra??)
Behöver inte du skriva papper för dom skadorna du fick på släpet?
Hade jag varit dig hade jag insisterat på att skriva papper där.. och ev. också försökt få dit polis.
Det kunde lika gärna ha slutat i liksäck...
grillchips skrev:Skönt att damen var medveten om vad hon gjort, synd bara att det skulle krävas en olycka för att fatta. Hon lär nog inte göra om det i första taget. :)

En kortis från mig i jultrafiken.
Spoiler »
Sista är bäst.. hahaha.. först typexemplet på hur man absolut INTE ska göra på en påfart... och sen ett kraftigt igenkännande av förklaringen till varför man tutade man får göra om man har barn med i bilen. :)
Ja jag förstår inte hur hon tänkte. Dam kring 40, hon hade god marginal att ta sig ut framför mig men tog aldrig chansen och när det började bli försent för henne så var det försent för mig då jag hade den mörka Passaten alldeles för nära i vänsterfilen.

Haha ja, jag har fått börja förklara för honom, annars sitter han och vrålar TUT TUT åt allt och alla. :D
Sleeper skrev:Vilka papper ska man egentligen ha i bilen utfall att något sånt här händer? Jag har bara ett vanligt anteckningsblock...
Blanketten "Skadeanmälan Motorfordon", finns att hämta på ditt försäkringskontor, antagligen kan de skicka hem med. Men ha två med dig, för det finns alltid folk som inte har med. :lol:

Finns att skriva ut online med men jag föredrar deras med karbonpapper. Läs igenom den innan den läggs i bilen så vet du bättre hur den ska användas än vid ett tillfälle med högt adrenalinpåslag. :)
joel80 skrev:Lastbilen:
Herre jävlar! Gissar att det var lite av en tidsfråga.. Nu kom hon billig undan med bara materiella skador, en läxa som säkert får henne att tänka till lite nästa gång. Men hur tänkte hon när hon inte ville skriva papper, att inte kunna utnyttja försäkringen på det där låter dyrt! (För att skriva senare själv går ju inte.. eller ska ni ses/skicka papper till varandra??)
Behöver inte du skriva papper för dom skadorna du fick på släpet?
Hade jag varit dig hade jag insisterat på att skriva papper där.. och ev. också försökt få dit polis.
Det kunde lika gärna ha slutat i liksäck...
Jo, jag fick henne att skriva lite papper tillslut. Hon ville nog mest fly undan... :) Blev inte mycket skador på släpet...de går nog nästan att tvätta bort. Problemet blir ju hennes bil om hon vill skriva sina egna papper efteråt...haha :)

Då jag knappt drabbats själv, samt hade videon så brydde jag mig inte så. Fyllde i min del, sen skrev hon ner lite små saker...
Var hon påverkad eftersom hon ville komma iväg så fort som möjligt?
grillchips skrev:En kortis från mig i jultrafiken.
[youtube]5uO8bdNvwck[/youtube]
En liten kommentar till sista klippet med den röda Polon. Jag vet inte om svenska trafikregler skiljer sig från de finska på den här punkten men jag blev lärd i bilskolan att aldrig hjälpa någon som kommer ut på en påfart. Inte byta fil, inte sakta ner.

Man ska helt enkelt inte sabba flödet på motorvägen för någon annans skull eftersom det är dennes (i detta fall den röda Polons) ansvar att anpassa sin hastighet och hitta en lucka. Något som hen bevisligen misslyckades kapitalt med eftersom hen inte vet hur en gaspedal fungerar.

Sen kan man ju göra folk en tjänst ändå och t.ex byta fil om det inte finns någon trafikrytm att sabba. Jag brukar också göra det ibland. Men oftast ligger jag kvar där jag ligger med farthållaren på 125, det är ju inte mitt problem. Ibland får jag ett gott skratt på kuppen också. :)
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 356
Tips få ut ABS givaren fram

Frugans V70 2012 har fått larm på ABS […]

Det är extremt ovanligt med partikelfiterprob[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]