...

Moderator: Moderatorer

Ah.. Ok... Ja skulle jag göra så skulle det bli dyrt med hårddiskar.. Har 9TB i min Nas..men det skulle snabbt gå åt.. 50-60GB i veckan gissar jag det skulle bli om jag sparade allt!!
En Synology DS413j med 4st 3TB-diskar i och RAID5 så att en av diskarna kan paja utan att jag förlorar nån data.
Sätter jag i en ny disk då "lagas" den informationen från de andra diskarna så att det åter igen kan paja en disk..

Rätt fint med appar och så till den.. kan spela musik från den i mobilen varifrån jag än är. Smutt att dra igång en skiva från NASen via streaming i bilen. :)
joel80 skrev:En Synology DS413j med 4st 3TB-diskar i och RAID5 så att en av diskarna kan paja utan att jag förlorar nån data.
Sätter jag i en ny disk då "lagas" den informationen från de andra diskarna så att det åter igen kan paja en disk..

Rätt fint med appar och så till den.. kan spela musik från den i mobilen varifrån jag än är. Smutt att dra igång en skiva från NASen via streaming i bilen. :)
Ah, Synologys nasar är underbara! :D

D-Link Readynas Duo V2 sitter jag på..
Jag impulsköpte en dashcam idag. Blackvue DR380HD. Det var den enda de hade på webhallen, annars hade jag velat ha 550. Nåja, om det här blir ett intresse som håller i sig så kanske jag kan uppgradera mig.
Är lite besviken på bildkvaliteten. Jag har stängt av kompressionen och det är inställt på 720p. Det kanske inte blir bättre än såhär.

Som tur är hände i alla fall en liten "grej" på premiärturen så nu har jag suttit och lattjat med iMovie här. Fan va kul det är :)

Här är min första film. Be gentle, jag är oskuld!

(Var det förresten sagt så att det denna tråd är lämplig att posta sina filmer i? Eller ska man hellre starta en ny egen tråd?)

[youtube]aR1eSlfRQog[/youtube]
Senast redigerad av 1 Sleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Hahaha... Vilken stjärna du fick på film!!
Ja absolut kan du lägga upp här! Skitkul att fler lägger upp. :D

Man lägger in dem inbäddade genom att välja "besvara" i tråden istället för snabbsvar nedanför senaste inlägget.

Där kan man välja youtube uppe i menyn och får då en "tagg" där man ska lägga in filmlänken (räcker med bokstavs/sifferkombinationen som varje film har.)
Som i din film är "aR1eSlfRQog"
:)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Sleeper skrev:Jag impulsköpte en dashcam idag. Blackvue DR380HD. Det var den enda de hade på webhallen, annars hade jag velat ha 550. Nåja, om det här blir ett intresse som håller i sig så kanske jag kan uppgradera mig.
Är lite besviken på bildkvaliteten. Jag har stängt av kompressionen och det är inställt på 720p. Det kanske inte blir bättre än såhär.

Som tur är hände i alla fall en liten "grej" på premiärturen så nu har jag suttit och lattjat med iMovie här. Fan va kul det är :)

Här är min första film. Be gentle, jag är oskuld!

(Var det förresten sagt så att det denna tråd är lämplig att posta sina filmer i? Eller ska man hellre starta en ny egen tråd?)

[youtube]<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/aR1eSlfRQog" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
Edit: Hur gör man för att bädda in youtubelänken så att den blir klickbar här?
Bra jobbat! :D Prenumererade på kanalen och väntar på fler filmer :D
Sådär då!

Är det inte en hel del som anslutit sig till daschcammandet här på forumet nyligen? Vi kanske skulle ha en samlingstråd det, som inte behöver bli en kapning av din tråd joel. Eller så är det precis vad vi har, fast trådnamnet säger ngt annat.

Jag noterade förresten att GPS:en visar minst 5km/h mindre än bilens hastighetsmätare vid 70 km/h. Litar man på GPS:en?
Sleeper skrev:Sådär då!

Är det inte en hel del som anslutit sig till daschcammandet här på forumet nyligen? Vi kanske skulle ha en samlingstråd det, som inte behöver bli en kapning av din tråd joel. Eller så är det precis vad vi har, fast trådnamnet säger ngt annat.

Jag noterade förresten att GPS:en visar minst 5km/h mindre än bilens hastighetsmätare vid 70 km/h. Litar man på GPS:en?
Dom jag har åkt med och även mig själv så visar GPS ca 5Km/h mindre än bilen, så som du säger.
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 356

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram