...

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Jag stannar alltid och hjälper folk eller stannar till frågar.
Om det nu inte är i bokkyrka 23:15..
Eey fatta noll mannen, ba skog o hästhagar här.

Aah, trodde du mena BoTkyrka.
;)

Botkyrka är stort och klart överdrivet av media om livsvillkoren i kommunen.
Nu har ni fått vänta länge utan att det hänt något.. Så bäst jag laddar upp något. Kanske inte någon incident, men oj så tillfredställande..
:D
Inspelat på motorvägen mellan Uppsala-Gävle idag.
Kanske lite synd om föraren som nu säkert får ta bussen.. men rätt så självförvållat!

[youtube]tEC9mkZy8YU&[/youtube]
Användarvisningsbild
av joel80
Nej det är nog svårt att skylla på det tekniska i det där läget! :)
Ja det var rätt spontant och från hjärtat.. :D
Hade inte kamera för några år sen, men var med om en liknande sak på bergshamraleden.. köigt och segt rullande trafik, blir omkörd på insidan av en bil med släp som kör i bussfilen.. man blir lite irriterad över att folk inte kan hålla sig till filerna (alla som kör om i bussfilen tränger sig in längre fram och får kön att gå ännu segare) men efter ett par hundra meter (strax innan avfarten mot E4 norrut) har bilen blivit invinkad av polis. Tror nog jag skrattade ännu mer då..

Och förra året, på väg mot Stockholm, strax efter arlanda blir vi hastigt ikappåkta av en BMW som lägger sig pissnära bakom. Mycket trafik i höger och jag ligger i ca 120km/h.. tänder bakljusen för att få större avstånd.. funkar sådär. Bromsar till lite mer, får några meter... (Jag vet, man ska väl inte göra så, men man blir lite irriterad..)
Flyttar mig när jag kört om och tönten kör upp bredvid och han och 2 kompisar pekar finger.. jag och tjejen skrattar och vinkar.
Någon mil senare kör vi om en civilpolisbil som stoppat killarna, då känner man att det ändå finns någon slags rättvisa i världen. :)
Haha ja det förstår jag verkligen!
Det är nog ganska dumt att markera med bromsen men jag brukar göra likadant när folk lägger sig i röven på en helt utan anledning. En del gånger är det i omkörningsfil och tvärtjockt i högerfilen varpå jag inte har någon som helst möjlighet att vika av annat än framför karavanen. Tanken är ju förstås att ta sig förbi så fort som möjligt med säkerheten i behåll men det verkar inte alla fatta.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 356

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"