...

Moderator: Moderatorer

Mja.. vet faktiskt inte hur det kan påverka. Jag har ju en sån där G1W som bakåt-kamera så nu kan ju se lite ibland hur den ser ut för mig också. Den största skillnaden är mörkerkörning där G1W inte alls presterar så bra som de dyrare kamerorna.. men ändå rätt okej för att vara så pass billig.
Ska testa att göra rent optiken men det blir nog som tidigare, bra när det är ljust och mindre bra när det är mörkt, ja vad kan man begära av en kamera för 400:-från Kina, jag fick min av tomten för två år sen så jag klagar inte, bara avundsjuk på dom som får bättre bilder än jag ??:-/
Jag tankar över på kvällen den dagen det skett något. Ofta kör jag kortare sträckor så det är lätt att komma ihåg på ett ungefär var och när det skedde. När jag i somras var ute ca 4h enkel resa så noterade jag tidpunkt för händelse som jag skrev upp i ett block jag har i bilen.
Men som sagt, när bilen ställs för dagen så tar jag ur minneskortet och sätter i datorn, sparar ur scener med mpeg streamclip och lägger i en mapp, när jag känner att jag har tillräckligt med klipp så kör jag in dom i Final Cut Pro X och börjar editera.
Fortfarande novis så min senaste video satt jag nästan två timmar med, men det är kul att leka runt lite så det är det värt. :)
Jag sitter nog ett par timmar för en 7-8 minuters. Det tar lite tid näran gör olika lager med bakåtkameran, trackar pilar och sånt. :)

Jag gör som grillchips och tankar oftast över på kvällen då det hänt nått.
Sitter med bärbara datorn i tv-soffan så det blir att man småpillar lite till nått dåligt tv-program. :)
Jag tar ju alltid av kameran från mopeden varje dag, så jag lägger alltid upp alla filmer på min NAS så att jag har filmerna där. Kan hända att jag får börja rensa eller något om ett tag för nu är jag uppe i ca 16 GB film på några dagar. Jag gör ju väldigt enkla filmer så det tar inte så jättelång tid. Håller på att samla in material för film nummer två
Joel: Det där med att tracka pilar vore intressant att lära sig, jag har försökt lägga in lite olika saker men aldrig fått det att lira som jag vill, om du vet någon YouTube-tutorial som berör det så tar jag gärna emot länk.
Vet att jag kom på något jag skulle fråga dig om när jag satt med förra videon men nu är det helt tomt i huvudet. :D
Man "slår igång" keyframes och sen bara flyttar man runt det man ska tracka... klickar fram några bildrutor och flyttar med det man ska flytta..

Den här videon visar hur det funkar fast använder sig av en "mask" istället för t.ex en text eller en pil. Principen är densamma... Det man inte behöver göra när man bara ska flytta en pil är ju det där sista med blur och "compound clip".

Sverige2
Hur kan det ta så mycket plats bara på några dagar? Sparar du långa klipp? Använder du dig inte av MPEGStreamclip för att bara spara ner de sekvenser du behöver?
Jag har 114 sparade klipp senaste 4 veckorna men det tar strax under 6gb..
Toppen, tack! Det där gjorde det definitivt mer förståeligt! Får se när jag har material för en ny video, då ska jag prova på detta! :)
joel80 skrev:Man "slår igång" keyframes och sen bara flyttar man runt det man ska tracka... klickar fram några bildrutor och flyttar med det man ska flytta..

Den här videon visar hur det funkar fast använder sig av en "mask" istället för t.ex en text eller en pil. Principen är densamma... Det man inte behöver göra när man bara ska flytta en pil är ju det där sista med blur och "compound clip".

Sverige2
Hur kan det ta så mycket plats bara på några dagar? Sparar du långa klipp? Använder du dig inte av MPEGStreamclip för att bara spara ner de sekvenser du behöver?
Jag har 114 sparade klipp senaste 4 veckorna men det tar strax under 6gb..
23 GB film (ca 4 timmar) ligger på NASen nu :p Sparar allt som kameran filmar därav storleken, 92 MB i minuten ungefär. Använder mig inte av MPEGStreamclip, kan vara kul att ha ett arkiv med film ;)
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 356

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]