Brainy skrev:Saibot90 skrev:joel80 skrev:Vad fick du för respons?
Jo du förstår att hon skulle ju bara cykla i vägrenen, och då behöver man väl inte lämna företräde..? Gissar att det egentliga skälet är att vägen går uppför och hon inte ville stanna och börja från noll i backen.
Ok, så då gör inte hon illa sig om du inte bromsar så länge du inte kör i väggrenen? :)
I teorin inte, men någon meter efter den korsningen kommer ett vägräcke och vägrenen blir då ca 30 cm bred vilket är lite väl lite för en människa på cykel, åtminstone i mina ögon. Sen blev jag ju mer irriterad första gången, med lastbilen, då jag hade möte och cyklisten befann sig i min döda vinkel i höjd med räcket - vingla till där och det blir jobbigt. Bättre då att bekosta någon sekund av sitt liv och lite energi och kalorier! :D
Råkade ut för en annan stjärna idag, dock i bil och inte cykel. Kör på en relativt smal väg med lastbilen, kommer runt ett hörn och får såklart möte men föraren var snabbtänkt och kastar sig in på en infart på "min" sida vägen (plus i kanten på att tänka framåt så!) - sen kommer stolpskottet några sekunder senare och vi blir båda stående på vägen. Han ville tydligen att jag skulle backa, bilen bakom mig skulle backa och bilen som fortfarande står kvar på infarten ska köra ännu längre in, så att jag kan svänga in där med lastbilen och köra ner framhjulen i kanterna som såg allt annat än lockande ut för ett tungt fordon - för att EN bil ska kunna komma fram. Märkligt nog gick det efter några minuters stillastående att passera min lastbil (det hade alltså gått att krypa förbi hela tiden) - och då skulle minsann JAG lära mig köra..... Klantarsel. :twisted: