...

Moderator: Moderatorer

Herregud.. Dom gör ju vissa helt idiotiska omkörningar. Fanns det inga instruktörer som kunde berätta att man inte kör om vid möte eller över heldraget?!
Nja... studenten påbörjade en omkörning som hade varit idiotisk om han hade fullföljt den. Men det gjorde han ju inte, utan avbröt den när det uppstod problem. Precis som man ska göra.

Kanske var det läraren som gav order om att avbryta eller rättade han upp situationen helt på egen hand. Hur som helst ett skolboksexempel på hur man ska göra.

Det uppstår en del frontalkollisioner i trafiken och man får väl anta att det beror på att folk inte har tränat ordentligt på det här utmärkta viset!
Lastbilen skrev:Lånar tråden genom att slänga ut två klipp :)
Dina videos har jag sett förut, tror även de har länkats här på forumet tidigare, kul att du hittat hit!
Hur sugen blir du på att trycka till bilarna som är riktiga rövhål ibland? Tänkte bland annat den röda passaten som susade förbi din vänster i rondellen, men även den Schenker-lastbilen som sakta smög sig förbi dig för att sedan lägga sig ett par meter framför och även bromsa?! :-(O) :-(O) :-(O)
Lördagsnöjet blev en folköl och att klippa ihop veckans händelser.. Lite "mesig" vecka så bli inte för besvikna på petitesser.. ;)

[youtube]0Qd-c_hA82I[/youtube]
http://youtu.be/0Qd-c_hA82I
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Ja.. Jag vet det. Jag körde med moms. Övrig trafik brukar uppskatta att man inte sökar ner dem allt för mycket. ;) Men absolut... det gick fortare än 80km/h.
Tut-rekord i veckan? :D Jag är imponerad över hur flink du är på tutan! Jag brukar oftast inte komma på att jag ska tuta förrän situationen är förbi. Men det gäller väl att skippa chockfasen, antar jag.

Den där situationen med att bilar i motgående fil inte stannar för gående är klassisk. Som gående vill man ju inte bli stående på mittlinjen, speciellt inte utan reflexer. Undrar om bilarna ser den gående? Om inte annat borde de ju fundera över varför du stannat...
Jag har tränat upp tut-reflexen så den nu är nästan lika snabb som bromsfoten, nackdelen är att ibland sker det nästan lite för snabbt och utan eftertanke.. :D

Ja man skulle ju kunna tänka sig att en liten hint om att nån vill över är att det står en bil och väntar på andra sidan övergångsstället! Första bilen som kör förbi kan jag ta.. då har jag precis stannat och det kan som du säger vara svårt att se folk i mörkret.. men andra och tredje har ingen ursäkt. Närmar man sig ett övergångsställe och det står en bil stilla vid det är det ju inte så jä**a svårt att räkna ut att det beror på att någon vill över!
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 356

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]