- lör 22 nov 2014, 10:58
Vid 2.30 kör du om på obevakat övergångsställe, om man ska vara sån...
Moderator: Moderatorer
NilsO skrev:Vid 2.30 kör du om på obevakat övergångsställe, om man ska vara sån...Med en bil som står över hela övergångsstället och inte en människa i närheten.
joel80 skrev:Du får inte köra in i en rondell om det kommer bilar från vänster. Dom har företräde.. Även om dom ligger i vänsterfilen. Jag blinkade också tydligt höger efter jag passerat sista avfarten innan jag skulle ut. Lastbilen gör fel.. Däremot kan jag ha förståelse för att man har det svårare p.g.a seg start o långt fordon.. Men det där var inte i närheten av rimlig lucka för att han skulle hinna ut.Jag uppfattar det som att lastbilen redan börjat köra in i rondellen och att det är du som gör fel, du måste faktiskt tänka lite du också när du kör och att det är mycket svårare att få upp fart med 40-60 ton bakom ryggen sen går det ju faktiskt lite snabbare att komma genom rondellen om man som du verkar ha som vana att ligga i vänsterfil genom.
Jag vet exakt hur en rondell funkar och att man inte behöver blinka vänster.. Men jag vet också hur en korsning funkar.. Vilket varje anslutande väg till en rondell räknas som.. och man får inte köra in i en korsning om man hindrar den trafik som kommer på den väg man ska ansluta till om den vägen är huvudled. (vilket en rondell räknas som.)
Den där motorn ska väl ha 98 oktan, om m[…]
En reseladdare som man kan plugga in i ett vanligt[…]