...

Moderator: Moderatorer

Nja, skyller och skyller, det är ju inte direkt en nyhet att dom allra flesta allt som oftast väljer det billigaste alternativet när de köper något, och det i sin tur får ju precis den här konsekvensen på transportsektorn..
Samma sak med allt annat där folk väljer det billigaste, det slutar med dålig kvalitet, låga löner för de som jobbar där osv osv..
Användarvisningsbild
av joel80
Jag gillar vissa ICA-handlares svar på just den problematiken... där man ger lite information till kunder vad dom betalar för:
Bild
Användarvisningsbild
av sthlm
Ikväll när jag skulle ta mig en burgare på McD så parkerade bilen som kom efter mig så pass nära att varken jag eller passageraren i den efterföljande bilen kom ut.
Jag och passageraren tittade på varandra och skrattade. Sen parkerade tjejen om bilen och vi kunde kliva ut.

När jag skulle åka därifrån så mötte jag en bil som försökte smita in mot enkelriktat.
Han tutade varpå jag pekade på skylten och han höjde händerna och backade ut.
Sällan man ser en så skamset uttryck på ett ansikte.
Kändes helt OK då personen uppenbarligen både erkände sitt misstag och skämdes.
av Andis
joel80 skrev:Jag gillar vissa ICA-handlares svar på just den problematiken... där man ger lite information till kunder vad dom betalar för:
Bild
Brukar dom göra så eller är det här en ny grej?

Har inte sett det själv tidigare.
Användarvisningsbild
av joel80
Flera stycker ICA-handlare har gjort så.. inte överdrivet många. Nån i Nyköping började efter att ha sett en film med Doles bananer och sen har några andra buriker gjort samma sak.
av umekille
Saltandet som har överskridit alla normala normer i år.
Numera så vräks det ut saltvatten så en torr fin väg blir
lika blöt som ett ihållande spöregn en hel natt.
Mötte en tradare strax efter en saltbil och hade det varit ett trafikhinder
där så hade jag inte sett det av allt slask denne stänkte
ner mej med.
Användarvisningsbild
av joel80
Finns väl inga saltbilar som har vatten i sig??! Det var kanske för att den körde på en slaskig väg det stänkte?
Användarvisningsbild
av SvenB
Man gjorde väl försök för några år sedan med saltlake, men det trodde jag man övergav ganska fort. :!:
" Vid halkbekämpning används den metod (sand, saltlake eller befuktat torrsalt) som förväntas ge bäst resultat. På huvudgatorna används i första hand saltlake som är en miljövänligare halkbekämpningsmetod. Den innehåller 80 procent vatten och 20 procent salt"
Användarvisningsbild
av joel80
Åh faan! Märkligt att man aldrig sett nån sån saltbil! Kört om ett par i år som sprutar "vanligt" salt så sidan av bilen blir blästrad.. det på E4an.. så dom använder sån salt på stora vägar också.

Var hittade du förresten den text du citerade? Jag letar på vägverkets sida men hittar inget om att dom använder saltlake.
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 553

Lyten tillverkar litiumsvavelbatterier, inte litiu[…]

Jag har individuellt läge med eko som bas men[…]

Förardisplay xc40 -23.

Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23.[…]

XC70 2016