...

Moderator: Moderatorer

Jag väntar på en sån här nu:
Bild

Man måste ju uppgradera.. så ni kan få bättre och skarpare bilder. Plus att jag gillar smartphonefunktionen. :)
av Larzan
erikn skrev:Ja, jag tror att det skulle kunna fungera. Men då måste de dubbla filerna vara minst 300 m långa. Som det är nu blir det bara en kraftig inbromsning som fortplatar sig bakåt så att det blir helt stopp längre bak i kön.

Bild
(Väcker liv i ett äldre inlägg)
Ja, eller ca 300 meter bakom, är rät intressant idag när folk ska svänga höger ifrån vänstra och fullkomligt skiter i de i den högra filen.
Såg rätt kul igår när jag åkte hem hur en bilist som skulle tränga sig in, faktiskt inte blev insläppt och därmed blev själv tvungen att tvärnita med liten marginal till den upphöja mittrefugen. "What goes around, comes around"...

Bild

Nyinköpt Dascam finns och spelade dessutom in incidenten.
Igår var det extra intressant då det var en olycka på Hågelbyleden som gav köer ända ut mot Wårby, ja då var folk mer stressade än vanligt.
Ska försöka lägga in filsnutten senare.
joel80 skrev:Ja, man önskar att det varit en civilare i närheten som sett det hela.. tveksamt om han fått behålla körkortet.
Hade honom synlig framför fram till Kista då det var mycket trafik och han trots hetsande och filbytanden inte kom framåt före det lättade lite i trafikintensitet.

Kan ju ha varit så att det va en civilpolis som körde v70. Tyst utryckning. Dom har ju bilar utan antenner numera för att det inte ska gå att känna igen :-(O)
Lite svårt att se på filmen om det är det eller inte, men å andra sidan vad är oddsen att det är Herr konstapel. Finns ju fler idioter i trafiken än civilare :)
Här kommer en kort testfilm för nya Blackvue-kameran.. Tycker den ger rätt bra bild men ska ställa in lägre komprimering på videon via inställningarna.. se om det blir nån skillnad.. tror det gick att ta ett hack till mot högre bitrate/kvalité.

[youtube]OJiTEbcW1BM[/youtube]
Bra bild ju! Har själv kikat på just den men dragit mig då jag inte vet om jag vill ha fler prylar. :) Hoppas det blir vanligt med kamera i gps istället, det vore sweet.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja det vore smart! Göra 2 flugor på smällen så att säga! :D
Det var för övrigt ett rätt trevligt program med till kameran.. (Eller egentligen inte då det inte fanns på minneskortet som det skulle utan jag fick ladda hem det från deras hemsida)

Man får en bra överblick och kan t.ex se var man var på en karta, se hela resan på kartan och se hur de olika accelerometrarna reagerade under tiden..
Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 356

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]