...

Moderator: Moderatorer

Jag TROR att man kan få skärmen att slockna men att den fortsätter spela in, har för mig att en liten röd diod lyser diskret. Jag behöver ändå plocka ur minneskortet imorrn och lägga in lite på datorn samt ställa om klockan, så jag kan kika på det om du vill, annars kanske Joel vet på rak arm och kan svara.
Nu när du säger det så kan jag hålla med om att 3M klisterfästerna till gopron är små och smidiga.. Jag tänkte på sugproppsfästet i min beskrivning.

Som du säger är GoPro:n klockren till vanlig videoinspelning, skidåkning, vattenkamera och så vidare. Men om man avser köpa en i enbart dashcam-syfte skulle jag istället satsa på en renodlad dashcam i runt 1000:- klassen, betydligt billigare än vad de nyare Gopro-modellerna går för. Går ju också som du nämner att komma billigare undan än så med bibehållen klart godkänd videokvalitet.
Jag köpte 3 sånna G1W på en gång.. Har en i Hyundaien, en bakåt i Volvon och en ligger som reserv i en hylla.. och jag har börjat fundera på att sätta den rakt åt sidan på något vis, har missat så många roliga gester på sista tiden. :D

Nu kommer det nog snart en ny artikel i Automotorsport.. haha.. Jag blev lite intervjuad.
grillchips skrev:Jag har satt den högt upp på rutan, till höger om backspegeln, lite mellan backspegeln och rutan för att försöka få undan den ur synfältet när man kör. Sambon stör sig som fan på att skärmen lyser när hon rattar men jag tycker inte att det är ett problem. Vanesak antar jag. :)
Jag har ju en likadan, men den är inställd på att släcka skärmen efter en liten stund. Minns inte om det är en halvminut eller minut. Den stör inte i alla fall när man har navigerat sig ut från kvarteret där man bor.
:-)-)
Perra83 skrev:Störande lampor vill jag såklart inte ha och laddning under färd låter klokt.

Har sett någon på Ebay men inte va ja ska tänka på.
Jag köpte en sån som joel80 har, men den nyare modellen G1WH, om jag har förstått det rätt. Jag tycker att den fungerar bra, både i mörker och dagsljus. Den är helt klart värd pengarna. Det går att ställa in efter hur lång tid den ska släcka ner skärmen, från 3 min. Det följer med ett sugskoppsfäste och hos vissa säljare följer det även med ett fäste som passar innerbackspegeln om man vill ha den där.

http://www.ebay.com/itm/Full-HD1080P-G1 ... 2c7e5670d8

http://www.ebay.com/itm/Car-Rearview-Mi ... 5d515cfbf2
joel80 skrev:Haha.. Jo det går att läsa rätt tydligt..

Men du verkar klara dig.. det var en 535D. ;)

Fabrikat: BMW 535D TOU
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I
Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0230*08
Typgodkännandedatum: 2006-07-18
Senaste EU-regbevis del 1: 2013-12-12
Senaste EU-regbevis del 2: 2013-12-12

Senast godkända besiktning: 2014-04-22
Vägmätarställning: 154383
Lysande! Då är man inte filmstjärna än då i alla fall!! :-)

//David
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 356

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000