...

Moderator: Moderatorer

Haha.. Jo det går att läsa rätt tydligt..

Men du verkar klara dig.. det var en 535D. ;)

Fabrikat: BMW 535D TOU
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I
Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0230*08
Typgodkännandedatum: 2006-07-18
Senaste EU-regbevis del 1: 2013-12-12
Senaste EU-regbevis del 2: 2013-12-12

Senast godkända besiktning: 2014-04-22
Vägmätarställning: 154383
Har haft med misstag i åtminstone 3-4 andra filmer.. ;) Klart jag gör fler misstag men precis som med andras konstigheter blir det ett urval.. mycket på om det gör sig på film eller inte. :D
Men jag kan säga att så grova misstag som i den här filmen brukar jag inte göra! (Gena gör man lite då o då.. men oftast så att det inte påverkar andra...)
:)
GoPro kom ju dessutom alldeles nyss med en ny serie, dvs Hero 4. Där finns faktiskt en basmodell för $130 vilket definitivt är prisvärt med tanke på vad toppmodellerna kostar, men kikar man lite YouTube-jämförelser så visst, den är ju sämre. Ska dock erkänna att det kliar i fingrarna!
GoPro är väl däremot lite mer meckigt att köra som dashcam? Att manuellt stänga av och sätta på osv.. Störande stora röda lampor på alla håll och kanter också, kan bli lite jobbigt om man kör mycket natt. Inte sett någon supersmidig monteringslösning heller, fast det går säkert att lösa. Orginal sugproppmontering är ju inte så smidig. Köpte en Hero 2 när den var ny för att ha med i flygplanet, men det blev alldeles för meckigt så den har samlat damm sen dess.. Men kvalitetsmässigt går det ju inte att klaga!
Sambon köpte en Hero3 Silver förra julen (som vi efter en månad sålde, dyr leksak som inte var värd pengarna baserat på vårt behov). Jag provade att använda den som dashcam och det funkade ypperligt, en medföljande fot med 3M-klisterlapp på dashen och fast med kameran! Satt som berget och gjorde sitt jobb men jag är osäker på om det ens går att ladda batteriet när det sitter i kameran och används?

Jag vill minnas att den även hade motion-sensor och började spela in vid rörelse så det går att få det automatiskt men den hann ofta stängas av vid rödljus.
Summering: jag hade inte köpt en GoPro idag i dashcam-syfte, jag är toknöjd med min "riktiga" dashcam för 350 spänn. Men i övrigt vinner ju GoPro med hästlängder när det kommer till andra användningsområden såklart.
Är det något specifikt du önskar i din dashcam?
Joel har provat ett flertal och jag köpte en efter rekommendation från honom.
Inte från denna säljare, men en sådan har jag, det är en sån som Joel har bakåt i sin bil:
http://www.ebay.com/itm/HD1080P-2014y-G ... 486292b126

Jag har satt den högt upp på rutan, till höger om backspegeln, lite mellan backspegeln och rutan för att försöka få undan den ur synfältet när man kör. Sambon stör sig som fan på att skärmen lyser när hon rattar men jag tycker inte att det är ett problem. Vanesak antar jag. :)
grillchips skrev:Jag har satt den högt upp på rutan, till höger om backspegeln, lite mellan backspegeln och rutan för att försöka få undan den ur synfältet när man kör. Sambon stör sig som fan på att skärmen lyser när hon rattar men jag tycker inte att det är ett problem. Vanesak antar jag. :)
Där hade ja oxå tänkt ha kameran.

Baksidan går säkert att skärma av med en plastskiva.
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 356
Visa din semesterbil(d)

Strax utanför Trollhättan hittade jag ty[…]

Motorhuv öppen?

Ja det löstes med sista uppdateringen

Stod han och slirade länge på koplingen[…]