...

Moderator: Moderatorer

De där som höll ojämn hastighet, såg du om de fick telefon när de saktade in. Det tycker jag är en vanlig reaktion att de har så dålig simultankapacitet att de förlorar koncentration när de pratar i telefon. Nu är det ju dessutom förbjudet.
Alltså...alltså...finns det övergångsställe ska man självklart använda detta.
Den familj eller far- eller morföräldrar som blänger ögonen ur sig där de går över gatan....jisses!

Använd övergångsstället - problem solved! Bra förebild för sina barn/barnbarn! NOT!
Sven, nej jag såg inte om det var telefon som var orsaken, men håller med om att det känns som en vanlig orsak och har sett det tidigare.

Kluster;
Precis! sen var det ju inte så att jag fulkörde på nått vis heller, tog det sakta och försiktigt eftersom det ju var barn med, men kände mig inte tvingad att stanna då jag tyckte resten av "familjen" gott kunde vänta om dom hade behov av att smita över just där.
Kollegan i bilen tyckte desamma och det är han ni hör skrika ut genom rutan.. :D
Fotgängare har alltid rätt och överför denna övertygelse på sina barn vilket gör att ungarna numera slipper släppa blicken från telefonen.
Frågan hur nöjda dom är när ungen sitter och dreglar i en rullstol med sån pekpinne i munnen och en datorröst som talar åt dom?
Kanske lika bra om dom blir överkörda så att idioterna inte kan föra vidare sin genpol.
I veckan när jag gick till jobbet så blev en kvinna påkörd av en cyklist när hon vände 90° rakt ut i cykelbanan utan att se sig för.
Var det hennes fel? Självklart inte utan cyklisten gjorde allt fel som...höll sig på cykelbanan.
Stannade, men cyklisten gav en lugn och pedagogisk utskällning av klass så jag gick vidare.
Ingen av dom blev skadad skall tilläggas.

Men för att komma till dina filmer Joel så är dom alltid lika underhållande.
En sak som slagit mig är att när jag kör på farthållare så blir jag mer uppmärksam och irriterad på de som inte kör så där "perfekt" som jag själv gör som har farthållaren i.
Det är ju faktiskt galet svårt att hålla hastigheten utan att trycka i farthållaren.
Jag måste nog erkänna att jag kanske har haft lite svårt att "hålla takten" ibland utan farthållaren och kanske har jag irriterat en och annan.
Å andra sidan så är jag noga med att inte vara i vägen så det kanske har gått på ett ut.
Våran andrabil har inte farthållare, och jag kan hålla med om att man ibland inte håller samma exakta hastighet.. men jag är oftast uppmärksam på trafiken runtomkring mig och märker snabbt om den jag kört om (eller den som kört om mig) närmar sig igen. Då kollar jag så att det inte är jag som ändrat hastighet och justerar den efter hur jag vill köra.

Många av de som ändrar hastighet rätt ordentligt och inte märker andra fordon verkar ha koncentrationen på något annat.. ofta ett telefonsamtal som får dem att sakta ner, för att sen när dom pratat klart accelerera upp igen.
Tror dessa rader du skriver är det man försöker eftersträva och som jag menar med att inte vara i vägen för andra.
joel80 skrev:men jag är oftast uppmärksam på trafiken runtomkring mig och märker snabbt om den jag kört om (eller den som kört om mig) närmar sig igen. Då kollar jag så att det inte är jag som ändrat hastighet och justerar den efter hur jag vill köra.
Jag måste ta mig i kragen och montera min bilkamera så jag kan få bjuda på några godbitar jag med.
joel80 skrev:Hoppsan! Nu går den kanske viral...
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... flygbussen

:o
Verkar som om drevet på AMS tycker att det är BMW:n som har sig själv att skylla genom att han väljer att gasa...
Du som var några meter bakom, var verkligen bussen förbi och hur agerade BMW:n?
Oavsett så har bussen ingen rätt att byta fil om det finns en bil där, var skall han ta vägen?

Jag fick tuta på en turistbuss vid Stora Väsby häromdagen, när han började byta fil när jag låg i höjd men hans framhjul. Han måste ha missat mig i döda vinkeln.
BMW-föraren höll jämt avstånd till bilen framför och kön skiftade i hastighet.. som ni ser så gick hastigheten ner ganska mycket.. från 105km/h till 40km/h... sen följer både jag och BMWn med när det ökar igen.. Bussen hade ingen lucka framför BMWn heller då det var tätt med bilar. Då vänstra filen inte avviker och den högra går åt samma håll, samt hade mindre bilar i sig, tycker jag det var väldigt konstigt att han skulle tränga sig in där.

BMWn stängde möjligen igen lite, men jag skulle nog gjort samma sak med tanke på bussens aggressiva körning.
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 356

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)